گوناگون

سرپرست حوزه هنری خوزستان: هیچ نهادی نتوانسته جای جهاددانشگاهی را در دانشگاه‌ها بگیرد

سرپرست حوزه هنری خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی نهادی است معتبر با هویتی مشخص که با پرهیز از ورود به جناح بازی‌های مرسوم سیاسی حرکت رو به جلو در راستای رشد فرهنگی را در پیش گرفته است.

محمود نادری به مناسبت 16 مرداد سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: زمانی که به مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه نگاه می‌کنیم حضور مؤثر جهاد دانشگاهی در این فعالیت‌ها را مشاهده می‌کنیم و از آن جا که جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی و برخاسته از متن، جوهره و ذات انقلاب فرهنگی در دانشگاه است با آشنایی به عناصر فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها توانست در اولین سال‌های حضور در ارائه و تبیین مسایل فرهنگی و هنری نقش اساسی را ایفا کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی به دلیل ماهیت انقلابی و مؤثر بودن می‌توانست پلی میان فضای فرهنگی جامعه و دانشگاه ارتباط برقرار کند. کما این که در این عرصه تجربه‌های بسیار موفقی در گذشته داشته و اکنون می‌تواند در فضای جدید به ارایه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد.

نادری خاطرنشان کرد: با توجه به این که جهاد دانشگاهی یک مفهوم فرهنگی است توجه عمیق به ذات فرهنگ و عنصر اندیشه و تفکر دانشجویی رمز موفقیت جهاد دانشگاهی از گذشته بوده و این مطالبه هم از جهاد دانشگاهی می‌شود.

سرپرست حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: حرکت آهسته، پیوسته و عمیق جهاد دانشگاهی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مدیران نظام قرار گرفته به عنوان یک نهاد فرهنگی قابل اعتماد و قابل اطمینان توانسته نقش برجسته‌ای در این دهه در دانشگاه‌ها ایفا کند.

وی، با بیان این که به دلیل ماهیت نزدیک و ذات جهاددانشگاهی با اصل انقلاب اسلامی هیچ نهادی تاکنون نتوانسته جای جهاد دانشگاهی را در دانشگاه‌ها بگیرد، اظهار کرد: درک خوبی که در طراحی برنامه‌های فرهنگی و هنری جهاد دانشگاهی بوده رمز موفقیت این نهاد در ورود به عرصه‌های دیگر است. در واقع جهاد دانشگاهی در هر عرصه‌ای که ورود پیدا کرد موفق بود، چه جشنواره تئاتر دانشگاهی کشور و چه جشنواره‌های متعدد دیگر.

نادری تاکید کرد: وظیفه مدیران فعلی جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های مادر این است که برنامه‌های اصیل فرهنگی و برنامه‌هایی که شرافت اصیل انقلاب در آن نهفته است را ارائه کنند. جهاد دانشگاهی سازمانی دولتی نیست که درگیر رفت و آمدها و محدودیت‌ها باشد بلکه مجموعه‌ای است از درون نظام و از جنس نظام فرهنگی با ماهیت مدیریت جهادی که با کمترین امکانات می‌تواند در پیشرفت‌های فرهنگی مؤثر باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا