گوناگون

سرکنسول ایران: 95 درصد مبادلات تجاری ایران با عراق را صادرات تشکیل می دهد

81192727 5746165

به گزارش ایرنا به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، ˈ سید عظیم حسینی ˈ روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی که در محل کنسولگری ایران در اربیل عراق انجام شد، افزود: در حال حاضر میزان تجارت ایران با عراق حدود 13 میلیارد دلار است که نزدیک به 600 میلیون دلار آن واردات از این کشور و بقیه صادرات است.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته کشور عراق همیشه اولین یا دومین مقصد صادرات محصولات ایرانی بوده و سهم عمده ای در بازارهای هدف صادراتی ایران داشته است.

وی اظهارکرد: در حال حاضر یکی دیگر از مزیت های بازار عراق، حضور نیروهای فنی و مهندسی ایرانی در اجرای پروژه های مختلف در این کشور است به طوری که 30 هزار نیروی کار ماهر و نیمه ماهر ایرانی در اقلیم کردستان عراق مشغول به فعالیت هستند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق برگزاری نمایشگاه های مختلف جمهوری اسلامی ایران در اربیل و حضور فعال شرکت های ایرانی در این نمایشگاه ها را قابل توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به پتانسیل های جمهوری اسلامی ایران و عراق برای مبادلات تجاری بیشتر، می توان حجم مبادلات دو طرف را تا 30 میلیارد دلار افزایش داد که در این میان مرزهای آذربایجان غربی از عوامل تسهیل این امر هستند.

حسینی گفت: روزانه بیش از یک هزار روادید برای حضور اتباع عراقی در جمهوری اسلامی ایران صادر می شود.

در این دیدار استاندار آذربایجان غربی از بخش های مختلف سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق بازدید کرد.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در راس هیاتی سیاسی اقتصادی از این استان برای افتتاح دوازدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق به اربیل سفر کرده است.

این نمایشگاه امروز در شهر اربیل عراق آغاز به کار می کند و تا 21 خردادماه پذیرای بازدیدکنندگان از شهرهای مختلف عراق است.

8136/581/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا