گوناگون

سطح آب دریاچه ارومیه 37 سانت پایین‌تر از پارسال است/ آخرین آمار در خصوص دریاچه

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباس نژاد بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان مدت زمان مشابه سال گذشته 1271.4 سانتی متر بود اظهارداشت: در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه کاهش 37 سانتی متری نسبت به سال گذشته دارد.

وی با بیان اینکه در صورت ادامه روند کاهش سطح آب در پاییز امسال سطح تراز دریاچه ارومیه به کمتر از 1270 متر خواهد رسید افزود:  براساس برآورد های انجام یافته حجم آب دریاچه ارومیه در وضعیت فعلی حدود 2.2 میلیارد متر مکعب بوده که هفت درصد حجم در وضعیت نرمال است

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با گلایه از عدم اختصاص حق آبه دریاچه ارومیه توسط استانهای حوضه آبریز دریاچه عنوان کرد: در پارسال در خوش بینانه ترین حالت یک میلیارد متر مکعب آب به دریاچه وارد شده این درحالی است که سالانه باید بیش از سه میلیارد مترمکعب آب وارد این تالاب بین المللی شود.

عباس نژاد ادامه داد: میزان ورودی از رودخانه ها به دریاچه در سال آبی جاری نیز در حدود  350  میلیون متر مکعب بوده که در زمان مشابه سال آبی گذشته 670 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مساحت عرصه آبی دریاچه هم اکنون یکهزار و 800 کیلومتر مربع است که 31 درصد عرصه آبی در وضعیت نرمال است.

عباس نژاد با بیان اینکه هم اکنون سالیانه 2 میلیارد متر مکعب از آب زاب به بیرون کشو می رود افزود: سازمان آب در کشور و به خصوص در استان ما سیاستگذاری و هدفگذاری را بر اساس آمار و اطلاعات سال 74 انجام می دهد این در حالی است که هم اکنون فلات ایران از آسمان و زمین در حال خشکیدن است.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی با تاکید بر تعطیل شدن و عدم صدور مجوز به صنایع آب بر در استان گفت: هم اکنون هشدارهای لازم در این خصوص به مسئولان مربوطه داده شده ولی در صورت بی توجهی این امر شفاف سازی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا