گوناگون

سفارش آیت‌الله وحید خراسانی به مردم

آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید اظهار کرد: مردم تحمل کنند تا مشکلات سال‌های گذشته حل شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توکل به خدا در امور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر به خدای متعال متکی باشیم همه امور اصلاح خواهد شد و دل‌ها آرام می‌گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت رسیدگی مسئولان به مشکلات مردم تصریح کرد: مردم انتظار دارند مسئولان مشکلات آنها را حل کنند؛ از این رو باید در جهت رسیدگی به مردم تلاش‌های جدی صورت پذیرد.

وی همچنین درباره جایگاه فرهنگی و مذهبی قم افزود: قم جایگاه مهمی در نشر معارف دینی دارد و باید زمینه ترویج دین و انعکاس ندای حوزه‌های علمیه به جهان تلاش کرد.

وحید خراسانی خاطرنشان کرد: در تبلیغ دین فراموش نکنیم که پیامبر اسلام سایر ادیان را مورد تکریم قرار می‌داد و احترام ویژه‌ای برای آنها قائل بود که این امر می‌تواند سرلوحه فعالیت‌های تبلیغی در روابط بین‌الملل باشد و احترام سران کشورهای دیگر را نگاه داریم تا آنها نیز متقابلا احترام ما را حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید در عرصه بین‌الملل به‌گونه‌ای رفتار کنیم که موجب دشمن‌تراشی نشود بلکه با زبانی شیوا به گفت‌وگو بپردازیم و از سخنان ناشایسته پرهیز کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه درباره از میان رفتن سرمایه‌های ارزشمند به دلیل بی‌توجهی و سهل‌انگاری در سال‌های گذشته افزود: انتظار می‌رود در همه عرصه‌ها شاهد رشد و پیشرفت باشیم و مشکلات مردم به خوبی رفع شود.

آیت‌الله وحید خراسانی تصریح کرد: اگر از اخلاق نیکوی پیامبر(ص) در تکریم دیگران درس بگیریم و ادیان دیگر را مورد احترام قرار دهیم مشکلات زیادی در این مسیر حل می‌شود.

وی توجه به انتصاب‌ها و مسئولیت‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: هرکس در مسئولیت‌ها باید به خدمت به مردم بیندیشد چراکه خدمت به مردم از افضل عبادات است. مسئولان کسانی را به کار بگیرند که عالم به وظایفشان باشند و افرادی امین و مورد اعتماد هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا