Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

سفری هیجان انگیز به جنگل سنگی ماداگاسکار + عکس

سفری هیجان انگیز به جنگل سنگی ماداگاسکار یا همان منطقه ای در ساحل غربی ماداگاسکار در قاره آفریقا که در زبان محلی آن را Tsingy می نامند و به دلیل طبیعت منحصر بفرد و عجیبی که دارد آن را در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار داده اند. از Tsingy با نام جنگل سنگی ماداگاسکار نام برده می شود و انواع و اقسامی از گونه های کمیاب و نا شناخته جانواران در این منطقه بزرگ و اعجاب انگیز زندگی می کنند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این سفر به جنگلی مخوف می رویم، جنگلی سنگی که از دوران ژوراسیک تا به امروز منتظر شما بوده و قصد جانتان را کرده. این جنگل کهن با تیغه های آهکی و تیز که از اعماق دره های تاریک سر به فلک کشیده اند تا خودشان را برای آسیب رساندن به شما برسانند.

در جنگل سنگی ماداگاسکار یک لحظه غفلت و فرود آمدن بر روی این تیغه های مرگ، بدن شما را خرد و پاره می کند، بنابرای دل و جرات خود را در کوله بگذارید و با میهن پست، قدم به جنگل سنگی ماداگاسکار بگذارید .

هرچند که این جنگل و درختانش با ما غریبه اند و کمر به قتل مهمان بستند اما با صاحب خانه بخشنده اند. در میان این دره های تاریک و غارهای مرطوب، به دور از چشم ما، گونه های جانوری و گیاهی کمیاب زیادی زندگی می کنند. در واقع این جنگل مخوف و خطرناک پناهگاهی بهشتی برای آن هاست. یکی از این جانوران میمون ” لمور ” است که با بدن سفید و صورتی رنگ در بین سنگ های تیره و تیز، مهارتش در پریدن را به رخ گردشگران می کشد.

اما ما اینجا مهمان ناخوانده هستیم و باید مراقب قدم هایمان باشیم تا زنده مانده و خاطره ی بازدید از جنگلی عجیب را برای دیگران تعریف کنیم، شاید هم برای همین است که نام جنگل را ” Tsingy ” گذاشتند که به معنای ” روی نوک پا راه رفتن ” است. روزگاری این منطقه با سنگ های آهکی پوشیده شده بود و این روزها با سائیده شدن ستون ها تبدیل به جنگلی قاتل شده که توریست های زیادی با آن عکس یادگاری گرفته اند.

جنگل سنگی با وسعت ۷۲۵ کیلومتر، در پارک ملی ” بماراها ” در غرب ماداگاسکار قرار گرفته و یکی از کهن ترین جنگل ها در عصر زمین شناسی است که در سال ۱۹۹۰ در سازمان جهانی یونیسف به ثبت رسید.

با هم در میهن پست تصاویری دیدنی و زیبایی از جنگل سنگی ماداگاسکار را تماشا می کنیم.

منبع   dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا