گوناگون

سفر جنتی به گلستان در اختتامیه جشنواره پویانمایی رضوی

دبیر ششمین جشنواره سراسری پویانمایی رضوی از حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه ششمین دوره این جشنواره در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، گفت: وزیر ارشاد (7 شهریور) به منظور حضور در اختتامیه جشنواره پویانمایی رضوی سفری به خطه سرسبز گلستان خواهد داشت.

وی با اشاره به آثار ارسال شده به جشنواره پویانمایی رضوی، افزود: تاکنون بیش از 30 فیلم پویانمایی به این جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار کرد: حضرت امام رضا(ع) و وجود بارگاه مقدس ایشان در مشهد مقدس فرصت منحصر به فردی برای ایرانی‌هاست و ائمه اطهار(ع) برای ما فقط به لحاظ یک شخصیت تاریخی صرف نیست بلکه اهمیت ائمه در فرهنگ تشیع یک امر ریشه‌ای است.

وی ادامه داد: هنر انیمیشن (پویانمایی) هنری فاخر است و هنرمندانش نیز خاص هستند اما مخاطبانش عام، لذا پویانمایی در این استان هم از قوت برخوردار است و هم ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، به همین خاطر این ظرفیت‌ها و استعدادها بیش ار پیش باید در این استان شکوفا شده تا بتوانیم هنرمندان بیشتری را به این سمت هدایت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به تأثیر اینگونه جشنواره‌ها در اعتقادات مذهبی و باورهای دینی اشاره و اظهار کرد: ما به هر نسبت که بتوانیم آموزه‌ها و معارف دینی را در قالب هنر برای جامعه ارائه دهیم ماندگاریش بیشتر خواهد بود زیرا که فطرت انسان طالب شیوه‌های جذاب و زیباست لذا وجود این صنعت پویا در کشور ما، از استقبال بسیار خوبی برخوردار است.

وی تاکید کرد: اگر آموزش هایی که در حوزه مسائل آسیب های اجتماعی در جامعه مطرح است را در قالب انیمیشن (پویانمایی) ارائه دهیم شاهد تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر برنامه‌هایی که صدا و سیما به صورت جدی پخش می‌کند خواهیم بود.

دبیر ششمین جشنواره سراسری پویانمایی رضوی گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره امام رضا(ع)، کشف بروز استعدادهای هنری و آشنا کردن نسل جوان جامعه با معارف رضوی به کمک ابزارهای نوین بصری و اشاعه ترویج فرهنگ منور رضوی را از اهداف برگزاری این جشنواره در استان گلستان بیان کرد.

فضیلت جشنواره پویانمایی را تلاشی مقدس جهت انعکاس سیره و کلام رضوی با بهره‌مندی از هنری مؤثر و تأثیرگذار اظهار کرد.

به گزارش ایسنا، ششمین جشنواره سراسری پویانمایی (انیمیشن) سیره رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) 7 شهریور به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س)، ولادت حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا