گوناگون

سقوط بلوک سیمانی در تبریز یک نفر قربانی گرفت

81174485 5713474

به گزارش ایرنا، این حادثه روز جمعه در آخر خیابان شریعتی تبریز زمانی اتفاق افتاد که دختر و پدر برای بازسازی دیوارخانه شان در حال تهیه ملات بودند.

به گفته مهدی شمشیری از شاهدان عینی این حادثه، این بلوک مقابل یکی از مغازه های مجاور خانه آنها گذاشته شده بود که به علت شیب زیاد زمین و جاگذاری نامناسب ان سقوط کرد دختر زیر بلوک جان داد.

وی افزود: بلوک های بلند بتونی دیگری در مجاور محل وقوع حادثه قرار دارد که خطر سقوط آنها به علت پوکیدگی بتون ها و نامناسب بودن محل استقرار آنها وجود دارد.

یک شاهد دیگر نیز گفت: شش ماه است که شهرداری این بلوک ها را مقابل در مغازه ها قرار داده و استفاده از مغازه و کسب در این مکان را غیرمجاز اعلام کرده است.

رسول رستگار افزود: شهرداری اعلام کرده که این مغازه غیرمجاز در سال ۷۸ ساخته شده و در آن زمان صاحب مغازه ۱۱۵ میلیون ریال جریمه کرده است.

وی گفت: با وجود اینکه مدارک لازم و شواهد محلی وجود دارد که این مغازه از سال ۴۹ مغازه فروش سیمان بوده است، اما شهرداری قبول ندارد و این بلوک ها مقابل مغازه قرار داده است.

رستگار اظهار کرد: جریمه ۱۱۵ میلیون ریالی سال ۷۸ به علت فقر خانواده متوفی پرداخت نشده و امروز به چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

به گفته یکی دیگر از شاهدان عینی پیش از این نیز سقوط یک بلوک دیگر موجب خسارت یک دستگاه خودرو یکی از اهالی محل شده است.

شاهدان عینی و مردم محل همچنین با ابراز گلایه از تاخیر در رسیدن اورژانس گفتند آمبولانس حدود ۳۰ دقیقه بعد از وقوع حادثه در محل حاضر و متوفی را منتقل کرد.

در این حادثه که بعد از ظهر امروز اتفاق افتاد دختر ۱۶ ساله بنام مهناز اکبری جان باخت و پدرش ابراهیم اکبری نیز به علت شکستگی شدید از ناحیه پا و کمر به بیمارستان منتقل شد.

شهرداری تبریز برای جلوگیری از ادامه فعالیت مغازه هایی که به تشخیص آنها غیرمجاز یا بدهکار باشند، از بلوک های سیمانی بلند و سنگین استفاده می کند.

۷۲۲۳/۵۸۷

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا