گوناگون

سلول‌های خون بندناف، مهم‌ترین منبع درمانی

متخصص زنان و زایمان گفت: امروزه سلول‌های خون بندناف مهم‌ترین منبع درمانی هنگام تولد است که ذخیره سازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

معصومه انبارلویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، اظهارکرد: سلول‌های بنیادی دارای پتانسیل‌های بالایی هستند که قابلیت تبدیل شدن به غضروف در بیماری‌های ارتوپد، سلول‌های عصبی و قلبی در سکته قلبی و سلول‌های خونی در بیماری‌های خونی را دارند.

وی تصریح کرد: در بخش ذخیره سازی نمونه گیری از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه نمونه گیری باید توسط یک فرد متخصص که دوره‌های آموزشی خاص را گذرانده است صورت بگیرد همچنین میزان حجم نمونه در زایمان‌های طبیعی و سزارین متفاوت است و اگر حجم نمونه کمتر از میزان لازم باشد کارایی لازم را ندارد.

این متخصص خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت‎های صورت گرفته در این زمینه امیدواریم با این روش بیماری‌ها تا حدودی درمان و حل شوند.

انبارلویی در ادامه با اشاره به کاهش زاد و ولد یادآور شد: در سال‌های اخیر زاد و ولد و جمعیت کشور کاهش یافته است با توجه به اینکه سرمایه‌های اصلی هر کشور نیروی انسانی است کاهش زاد و ولد در کشور نگران کننده است و به همین جهت ذخیره سول‌های بنیادی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا