گوناگون

کم رنگ‌تر شدن لبنیات در سبد کالای خانواده‌ها

با افزایش قیمت لبنیات اکثر خانواده‌ها از خرید این ماده مغزی خودداری می‌کنند و در سبد کالای خود مواد خوراکی را جایگزین می‌کنند که نمی‌تواند از نظر پزشکی جایگزین خوبی برای لبنیات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد با تحقیقات بسیار و تاکید پزشکان بر فواید استفاده از لبنیات این ماده غذایی در سبد کالای خانواده کمتر یافت می‌شود.

با افزایش قیمت لبنیات اکثر خانواده‌ها از خرید این ماده مغزی خودداری می کنند و در سبد کالای خود مواد خوراکی را جایگزین می‌کنند که نمی‌تواند از نظر پزشکی جایگزین خوبی برای لبنیات باشد.

یک خریدار لبنیات گفت: من با داشتن یک فرزند چهار ساله مجبور هستم روزانه مواد لبنی مورد نیاز را تامین کنم که به دلیل بالا بودن قیمت شیر و پنیر این کار برایم دشوار شده است.

احمد محمدی افزود: در طول هفته شاهد بالا رفتن عجیب قیمت لبنیات هستیم به طوری که اکثر خانواده‌ها با اطلاع از فواید لبنیات از خرید آن خودداری می‌کنند.

خانم نرگس عسگری عنوان کرد: من در هر هفته چهار پاکت شیر یک لیتری برای فرزندانم خریداری می‌کردم اما با این قیمت بالا و حقوق محدود همسرم مجبور هستم هفته‌ای یک بار برای آنا شیر خریداری کنم.

وی اظهارکرد: بهتر است مسئولان شهرستان و کشور فکری برای مهار قیمت بالای لبنیات بکنند تا افراد بتوانند به اندازه متوسط لبنیات را در سبد مصرفی خود جای دهند.

فریبرز فریدونی عنوان کرد: من با دریافت حقوق یک میلیون و 600 هزار تومانی با یک خانواده پنج نفری و با نرخ بالای شیر که هر پاکت یک لیتری آن 5300 تومان و هر پاکت پنیر 3400 تومان است نمی توانم بیشتر از یک بار در طول هفته لبنیات خریداری کنم.

وی گفت: مردم از عوارض مصرف کم لبنیات در سلامتی خود مطلع هستند اما به دلیل قیمت روز افزون آن از خرید آن خودداری می کنند.

یک فروشنده محصولات لبنیات عنوان کرد: مشتریانی که برای خرید لبنیات به مغازه‌ام مراجعه می کنند نسبت به افزایش قیمت به فروشندگان اعتراض می کنند.

منصور محسنی بیان کرد: بارها مشتریان با اعتراض به ما فروشندگان نارضایتی خود را از قیمت بالای لبنیات اظهار کردند اما این دست ما فروشندگان نیست بلکه ما طبق خرید فاکتور به مشتریان محصولات لبنیات را می فروشیم.

بر اساس نظر کارشناسان سرانه مصرف شیر در ایران 80 کیلوگرم و سرانه مصرف شیر در کشورهای توسعه یافته 250 کیلوگرم است که این خود دلیل آغاز پوکی استخوان در بانوان ایرانی در سن 45 سالگی است در حالی سن ابتلا به پوکی استخوان در بانوان سایر کشورها به 55 سال می‌رسد.

کارشناس غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: مصرف روزانه محصولات لبنی برای حفظ سلامتی بدن انسان ضروری است.

امین متقی نژاد با اشاره به بیماری پوکی استخوان تصریح کرد: مهمترین عامل پوکی استخوان کمبود کلسیم و نرم شدن استخوان‌ها در بدن انسان است بنابراین مصرف مواد لبنی به ویژه برای کودکان در سنین رشد، زنان باردار و مادران شیرده و سالخوردگان ضروری است.

یک خریدار لبنیات در بازار مرکزی شهر دوگنبدان گفت: قیمت محصولات لبنی به صورت لحظه‌ای افزایش می یابد.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت گچساران گفت: افزایش قیمت لبنیات بر اساس نرخ مصوب کشوری است.

رضا شریفی افزود: بازرسی از واحدهای صنفی به صورت روزانه صورت می گیرد و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی اظهارکرد: ماهانه 1500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی گچساران با همکاری واحد نظارت و بازرسی برای مبارزه با کم فروشی، گرانفروشی، احتکار و عدم درج قیمت انجام می‌شود.

شریفی اضافه کرد: سامانه 124 هم به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات تخلفات صنفی از سوی مردم است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا