گوناگون

سمنان تنها یک روستای فاقد گاز دارد

فرماندار سمنان کمبود آب را اساسی‌ترین مشکل روستاهای سمنان دانست و از اجرای پروژه‌ای در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، حسن سعدالدین در بازدید از روستاهای شرق سمنان که به اتفاق علی‌رضا خسروی نماینده مردم سمنان انجام شد، با اعلام خرسندی از تغییر نگرش مردم به مهاجرت، از مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها خبر داد و افزود: باید دستگاه‌های متولی با تعامل بسیار مطلوب زیرساخت‌های لازم را برای آبادسازی روستاها فراهم کنند.

وی با اشاره به برخوردار بودن همه روستاهای شهرستان سمنان از نعمت گاز گفت: تنها روستای فاقد گاز روستای دوزهیر است که با پیگیری و مکاتبات انجام شده با وزیر نیرو با همکاری خسروی نماینده مجلس جهت جذب اعتبار لازم اقدامات خوبی انجام شده است تا 100 درصد روستاهای سمنان از این نعمت برخوردار شوند.

سعدالدین در ادامه کمبود آب را از اساسی‌ترین مشکل روستاهای این شهرستان اعلام کرد و افزود: طرح‌های خوبی برای حل این بحران پیش‌بینی شده است، از جمله تجهیز چاه محمدآباد و انتقال آب به روستاهای جام ،آبخوری و دوزهیر.

فرماندار سمنان با اشاره به نیاز بیش از 8 میلیارد تومان اعتبار جهت لوله گذاری و انتقال آب چاه محمد آباد به این سه روستا گفت: با توجه به کمبود اعتبارات این طرح در 3 فاز، اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری انجام شده مقرر شد در فاز اول حدود 20 کیلومتر تا روستای جام لوله گذاری انجام شود.

در ادامه خسروی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با برجسته خواندن این سه روستا از نظر کیفیت ساخت و اجرای طرح هادی،این عملکرد را نتیجه تلاش و پیگیری‌های شوراها و دهیاران اعلام و اظهار کرد: با تعامل خوب شوراهای روستایی و دهیاران به همراهی اهالی روستا و با کمک بخشداری مرکزی سمنان می توان به شکلی ساده تر در برابر مشکلات تصمیم‌گیری کرد.

نماینده سمنان با اشراه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در بخش گردشگری، خواستار عدم تغییر شرایط محیطی این روستاها شد و گفت: توجه به شرایط و امکانات محیطی یک روستا از نظر زندگی می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر داشته باشد.

خسروی با اشاره به پیگیری حل مشکل کمبود آب این روستاها نیز گفت: مصرف صحیح آب می‌تواند کمک زیادی به مدیریت این بحران داشته باشد و با پیگیری انجام شده با وزیر نیرو در چند روز گذشته اجرای دستورات وزیر نیرو در دست پیگیری است.

همچنین دهیاران روستاهای آبخوری و جام و دوزهیر سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده در این روستاها از قبیل سنگ فرش کوچه‌ها، ایجاد میدان و آسفالت، لایروبی قنوات، ایجاد فضای سبز، تعویض لوله‌های معیوب، ایجاد جوی آب سیمانی برای کاهش هدررفت آب، خواستار پیگیری ایجاد خانه مرکز بهداشت، گازرسانی به روستای دوزهیر، ایجاد امکانات ورزشی، فراهم کردن بستر لازم برای استفاده از شبکه اینترنت،آسفالت جاده‌ها، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و انتقال تیرهای چراغ برق در سطح روستا شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا