گوناگون

سند توسعه سلامت هلال احمر تدوین می شود

81153956 5677290

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ˈسیر رضا رییس کرمیˈ روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، از تدوین نقشه راه این سازمان در حوزه سلامت که منطبق با برنامه ها بالادستی است ، خبر داد.

رییس کرمی تشخیص نیازها واقعی شهرها و استان ها به درمانگاه و خدمات درمانی را یکی از موارد موجود در این سند عنوان کرد و گفت: قرار است در سند سلامت برنامه ها و اهدافی که سازمان در طی سال های آینده باید به آن بپردازد، بررسی و اعلام شود.

وی در ادامه گفت: به دلیل مشکل اعتبار مرکز اقامتی درمانی که قرار بود در کنار مجتمع درمانی ناباروری رویش احداث شود، در هفته هلال احمر افتتاح نمی شود.

وی همچنین در مورد سرانجام تبدیل معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به سازمان سلامت گفت: پس از انتخاب دکتر فرهادی به عنوان رییس جمعیت، طرح تحول جمعیت در دستور کار قرار گرفت.

معاون بهداشت، درمان و توانبخش هلال احمر ادامه داد، بر همین اساس اصلاح فرآیندها و ساختار برای تبدیل شدن جمعیت به سازمانی چابک و فعال در دستور کار قرار گرفت که این برنامه موجب تحولی نیز در این معاونت اجرایی می شود.

وی افزود: پس از تعیین ساختارها امیدواریم این معاونت به سازمان سلامت تبدیل وضعیت داده که این مهم مورد تایید بسیاری از مسوولان نیز قرار گرفته است، اما باید این تبدیل وضعیت با نظر کارشناسی دقیق انجام شود.

رییس کرمی با بیان اینکه سعی شده است مراکز درمانی خارج از ایران هلال احمر را با الحاق اقدامات جانبی همچون فروش دارو خودگردان شود، گفت: در حال حاضر بیمارستان جمعیت هلال احمر در دوبی خودگردان است و جمعیت ریالی برای اداره آن هزینه نمی پردازد و ما درصدد آن هستیم که سایر مراکز درمانی را نیز خودگردان کنیم.

به گفته وی این معاونت در سال گذشته 21 میلیارد ریال دارو به کشورهای دیگر صادر و 10 میلیارد ریال دارو نیز به کشورهای نیازمند اهدا کرد.

*** فعالیت داروخانه های تک نسخه ای هلال احمر

افشین علیخانی مدیر کل بهداشت و درمان داخل کشور هلال احمر نیز در این نشست خبری با اشاره به نقش داروخانه ها هلال احمر در استان ها کشور گفت: تهیه داروهای تک نسخه ای و داروها بیماران خاص یکی از وظایف این داروخانه ها است.

وی همچنین زمان تهیه داروهای تک نسخه را 3 تا 4 هفته عنوان کرد و درباره تاثیر تحریم ها بین المللی علیه ایران گفت: در گذشته ما مشکلات تبادل مالی با کشورها دیگر داشتیم که خوشبختانه با تعاملات ایران و توافقات ابتدایی صورت گرفته بسیاری از مشکلات ما در این حوزه رفع شده است.

*** ارایه خدمات به 147 هزار مراجعه کننده

سیدرضا مرعشیان مدیرکل توانبخشی هلال احمر هم در ادامه این نشست از وجود 28 مرکز توانبخشی در 23 استان کشور خبر داد و گفت: این واحدها در سال گذشته به حدود 147 هزار مراجعه کننده خدمان ارایه کرده است.

وی در ادامه از تبدیل مراکز توانبخشی هلال احمر به مراکز جامع خبر داد و گفت: با ارتقا مراکز این سازمان در تلاش هستیم تا بسته ها توانبخشی را به بیماران ارایه کنیم.

مرعشیان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این آیا بیمارانی در صف انتظار برای مراکز درمانی هلال احمر وجود دارند،گفت: تا 3 سال پیش گاهی برخی از بیماران ما حتی تا 9 ماه در انتظار پذیرش قرار می گرفتند ولی در حال حاضر با طرح افزایش بهره وری بیماری را در صف انتظار نداریم.

اجتمام**3377**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا