گوناگون

سنندج، با سوادترین شهر کردستان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: سنندج از نظر درصد باسوادی رتبه‌ی نخست را در استان کردستان دارد و هم‌اکنون در این زمینه در استان کردستان در مجموع 800 نفر آموزش‌دهنده و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

«اکبر عظیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، سوادآموزی بیسوادان گروه 10 تا 20 ساله و شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و تحت پوشش سوادآموزی قرار دادن آنها را از اولویت‌های کاری این اداره امسال دانست و اظهار کرد: برابر سرشماری سال 1390در استان کردستان 111 هزار و 917 نفر بی‌سواد وجود داشته که برآورد می‌شود این تعداد تا امروز به زیر 100 هزار نفر کاهش یافته باشد.

وی افزود: گروه هدف اداره‌ی سوادآموزی همه‌ی افراد 10 تا 49 ساله‌ام از زن و مرد هستند که هدف ما شناسایی و آموزش آنها و کاهش دادن شمار بیسوادان از این طریق است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: امسال، دو اولویت مورد نظر است که مورد اول سوادآموزی بی‌سوادان گروه سنی 10 تا 20 ساله است که حدود 830 نفر بی‌سواد در این گروه سنی شناسایی شده‌اند اما قسمتی از آنها بعلت مشکلات روحی و روانی و تحت پوشش بودن آنها توسط بهزیستی آموزش‌پذیر نیستند.

عظیمی ادامه داد: وظیفه و اولویت دوم شناسایی و آموزش اولیای دانش‌آموزان است که در مدارس و از طریق معلمان هم‌چنین واگذاری بخشی از آنها به بخش خصوصی آموزش داده می‌شوند که با انجام این وظایف و شناسایی توانایی‌های آنها می‌توان آمار بی‌سوادان این استان را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 10 هزار اولیای دانش‌آموز شناسایی شده‌اند که از این تعداد 8000 نفر بی‌سواد هستند و اقدامات لازم برای سوادآموزی انجام می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان، خاطرنشان کرد: سنندج از نظر درصد باسوادی رتبه‌ی نخست را در استان کردستان دارد و هم‌اکنون در این زمینه در استان کردستان در مجموع 800 نفر آموزش‌دهنده و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

عظیمی یادآور شد: معیار باسوادی افراد توانایی خواندن و نوشتن، انجام چهار عمل اصلی ریاضی و توانایی روخوانی قرآن است و ملاک باسوادی افراد بی‌سواد از نظر اداره‌ی سوادآموزی گذراندن دوره‌ی سوادآموزی، معادل سوم ابتدایی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا