گوناگون

‌نحوه‌ی مشارکت مردم در منطقه ویژه اقتصادی مهران

‌مدیر عامل شرکت توسعه و عمران ایلام گفت: مشارکت عموم مردم در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مهران در شرکت توسعه و عمران فراهم شده است.

مهندس«قدرت جمشیدیان» در گفت‌وگو ‌با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در آذر ماه سال 89 توسط مجلس شورای اسلامی قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها تصویب شد .

وی با بیان اینکه ماده یک این قانون در تشریح اهداف اجرایی این شرکت‌ها به توسعه و عمران مناطق توجه جدی دارد، افزود: طبق ماده یک قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرها، این شرکت به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به دلیل افزونه‌زا (رانت‌زا)بودن آن، امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، شرکت‌هایی با عنوان «شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی» که تابع این قانون، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی است، براساس این قانون تشکیل می‌شود.

جمشیدیان با عنوان اینکه بعد از انجام مراحل قانونی و ثبت شرکت عرضه سهام آغاز شد، اضافه کرد: شرکت توسعه عمران در استان بیش از 1 هزار و 100 نفر سهامدار دارد که در مرحله اول تاسیس شرکت افراد می‌توانستند حداکثر 150 و حداقل 2 سهم 10 هزار تومانی خریداری کنند.

مدیر عامل شرکت توسعه و عمران ایلام همچنین با اشاره به اینکه این شرکت با 7 نفر هیئت مدیره در استان شکل گرفته تصریح کرد: 25 نفر هیئت موسس این شرکت از بین فعالان اقتصادی، اجتماعی، دانشگاهی استان هستند در جهت کمک به توسعه و عمران استان بدون هیچ گونه نگاه مادی وارد کار شده‌اند.

وی تاکید کرد: بعد از تشکیل هیئت مدیره در اولین اقدام ضعف‌های استان در حوزه‌های مختلف شناسایی شد که توسط کارشناسان در حال اولویت‌بندی هستند.

جمشیدیان در تشریح نقاط ضعف استان در حوزه‌های مورد بررسی شرکت توسعه و عمران ایلام یادآور شد: ساماندهی میادین میوه و تره بار، ایجاد شهرک‌های ویلایی، امحاء زباله‌های بیمارستانی و مدیریت صحیح پسماندهای شهری اولویت بندی شده‌اند.

مدیر عامل شرکت توسعه و عمران ایلام ادامه داد: برای اولین بار در روز ولادت امام رضا(ع) در پست‌بانک تاسیس شد که در این شعبه نیز سهام منطقه ویژه اقتصادی مهران نیز برای عموم مردم عرضه می‌شود، چرا که تا وقتی که امکانات و زیرساخت‌های منطقه ویژه فراهم نشود، نمی‌توان این منطقه را به آزاد تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه زمینه‌ساز منطقه آزاد تجاری خواهد بود که یکی از دغدغه‌های مسئولان و تیم مدیریتی استان است، اظهار کرد: بعد از دعوت معاونت عمرانی استانداری ایلام از تشکل‌های اقتصادی استان برای تشکیل منطقه ویژه اقتصادی مهران تنها شرکتی که اعلام آمادگی کرد شرکت توسعه و عمران ایلام بود.

جمشیدیان گفت: 80 درصد از سهام منطقه ویژه مهران به شرکت توسعه عمران ایلام واگذار شد که با مشارکت مردم در حال تحقق است و بر اساس تعهدات شرکت توسعه عمران ایلام از 16 شهریور تا پایان ماه جاری شروع به عرضه 22 درصد از سهام منطقه ویژه کرده است که در این مرحله هر فرد می‌تواند حداکثر 10 هزار و حداقل 5 سهم 10 هزار تومانی خریداری کنند.

مدیر عامل شرکت توسعه و عمران ایلام با بیان اینکه عرضه سهام فقط برای اشخاص حقیقی میسر است، عنوان کرد: دلیل انتخاب پست بانک برای عرضه سهام این است که همه مردم در این خرید سهیم باشند، چرا که پست بانک در روستاها نیز شعبه دارد.

وی تصریح کرد: عرصه این سهام تا پایان شهریور ماه جاری ادامه دارد و سقف این واگذاری تا 3 میلیون و 80 هزار سهام است.

جمشیدیان در پایان خاطر نشان کرد: هر شهروند ایلامی می‌تواند به عنوان یک بازرس در هر زمانی از این شرکت بازرسی کند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا