گوناگون

سهام عدالت مأمنی برای یغما و سوداگری و رانت‌خواری شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سهام عدالت که مسئولیت آن شامل وزارتخانه‌های مختلف می‌شود، مأمنی برای یغما و سوداگری و رانت‌خواری شده است.

محسن صرامی فروشانی در صحن علنی روز سه شنبه 20 خردادماه در  نطق میان دستور خود، افزود: آنچه ما می‌بینیم و بررسی می‌کنیم این است که سرمایه‌گذاری برای شغل و ازدواج و آرامش جوانان جزو پرونده‌های فراموش شده در تصمیم‌گیری‌ها است و فقط در قالب حرف و تعریف و بهره‌برداری مقطعی از آنها باقی مانده است.

متن کامل نطق صرامی فروشانی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

خداوند را سپاس که نعمت اهل بیت و ولایت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) را بر ما ارزانی داشت و دین و آیین ما را در مسیر راه و منش و سفارشات فرزندان حضرت زهرا (س) قرار داد.

خداوند متعال را بابت نعمت مجاهد عالی‌مقام، پیر و مرادمان خمینی کبیر شکر می‌گوییم. الحمدالله در کشوری زندگی می‌کنیم که اطاعات امر ولی فقیه زمان در آن امری است واجب و مصداق این ولایت امری، مردی است از سلاله زهرا (س) و نوایی از نوای مقدس رسول گرامی اسلام، امام خامنه‌ای رهبری آگاه، مجاهد، عالم و مجتهد و مسلط به مسائل روز است که به برکت وجود پرافتخارش، پایه‌های استقلال و آزادی کشور جمهوری اسلامی ایران، روز به روز مستحکم‌تر و ضربه‌ناپذیرتر می‌گردد.

 البته مردم فهیم و حق‌شناس ایران نیز ثابت کرده‌اند که با اطاعت کامل از ولی‌امرشان هرگونه تهدید و تحریم دشمنان از جمله پشت‌میزنشینان اعداد ترکیبی 1+5 را میخکوب کرده و سینه‌چاک نگاه و اشاره ولی‌امرشان می‌باشند.

امروز به بهانه روز تولد شبیه‌ترین افراد به رسول‌الله (ص) و روز جوان متذکر می‌شوم که اقتصاد و سیاست و فرهنگ بدون نگاه عمیق و غنی به جوانان، مرکز رشد بالندگی پیدا نمی‌کند. به واقع سخن از ایجاد اشتغال برای جوانان، تنها سخن از آرزوهای دست‌نیافتنی برای آنها است؟ یا فراهم نمودن امکان دسترسی به حداقل‌ها برای آنان؟

 

سرمایه‌گذاری برای شغل و ازدواج جوانان جزو پرونده‌های فراموش شده

آنچه ما می‌بینیم و بررسی می‌کنیم این است که سرمایه‌گذاری برای شغل و ازدواج و آرامش جوانان جزو پرونده‌های فراموش شده در تصمیم‌گیری‌ها است و فقط در قالب حرف و تعریف و بهره‌برداری مقطعی از آنها باقی مانده است.

 همه بدانیم جوانان همان عامل انسانی مولد علم و فناوری و ثروت پایدارند که امروز تامین نیازهای اولیه زندگی مانده‌اند و در صف دادگاه برای طلاق قرار دارند و بیشترین مراجعین ما را برای اشتغال به خود اختصاص داده‌اند.

 

هر موقع صف دادگاه‌ها برای طلاق خلوت شد، زندگی ایجاد کرده‌ایم

اینجانب هیچ اعتقادی به آمار و ارقام ایجاد اشتغال و کار موثر فرهنگی برای جوانان ندارم و مصداق آن صفوف طولانی طلاق و طرح شکایت در دادگاه‌ها است. هر موقع صف دادگاه‌ها برای طلاق خلوت شد، بدانید زندگی ایجاد کرده‌ایم و حرف راست زده‌ایم و صادقیم با مردم، وگرنه راه ما بیراهه است.

سهام عدالت که مسئولیت آن شامل وزارتخانه‌های مختلف می‌شود، مأمنی شده برای یغما و سوداگری و رانت‌خواری.

 در پالایشگاه اصفهان، سرنخ آن حقوق و مزایای دریافتی ماموران به ظاهر حافظ این بیت‌المال،‌ قابل بررسی و تأمل است.

گوش بدهکار مشکلات دامداران و تولیدکننده شیر و گوشت و لبنیات در وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی کجاست که آنها هم التماس‌گویان فقط دنبال دریافت وجوه تحویل محصولات خود می‌باشند.

با قاطعیت می‌گویم اگر مسئولان مخصوصاً شخص وزیر در وزارت نیرو سیاست وقت‌کشی و توجیه عدم کارشناسی برای تامین آب زاینده‌رود را بر گردن مردم استان اصفهان و همسایگان نیاندازد، بهتر است و سرعت کار بیشتر می‌شود.

 واقعیت این است که مردم فهیم استان اصفهان و استان‌های همجوار با هم هیچ مشکلی ندارند و کار کارشناسی قابل توجه برای تمام آنها قابل قبول است و ما با جدیت و تیزبینی تمام،‌ تصمیمات وزارت نیرو را زیر نظر خواهیم گرفت.

جایگاه فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در سال اقتصاد و فرهنگ جایگاه مدیریت ضعیفی دارد و نمی‌دانم این جایگاه و روند رو به رشد آن را چه کسی با چه پارامتر گزینشی معامله می‌کنند. بارها گفته‌ام باید مدیریت کلان فرهنگی استان اصفهان قد و قواره این استان باشد نه تفکرات بعضی از افراد.

همکاران گرامی؛ قبلاً با تولیدکنندگان و صادرکنندگان که نشستم دیدم که امور مالیاتی به آنها اجحاف و ظلم روا می‌دارد و اخیراً با کارآفرینان دیدم که لباس نگرانی تمام قد و قامت آنها را از برخورد امور مالیاتی فرا گرفته است و این فهم برای ما که باید اول درآمد ایجاد کنیم بعد مالیات بگیریم، فهم سختی نیست. چند برابر کردن مالیات عملکرد و برد محاسبه کردن ارزش افزوده، ظرفیت تولید را به کمتر از 50 درصد رسانده که سکوت بر آن روا نیست.

در اینجا لازم است از زحمتکشان قوه مقننه از جمله کارکنان نیروهای خدماتی مجلس مخصوصاً موتورپول و خبرنگاران که همواره حقوق آنها ضایع شده است، تشکر کنیم.

شهرستان خمینی‌شهر سرزمین بین بیش از 400 حافظ قرآن و مدال‌آور بین‌المللی است. جایگاه خیرین بزرگ و علمای بزرگ از جمله آیت‌الله معرفت، فیض‌الاسلام، آیت‌الله اشرفی اصفهانی و آیات بزرگ درچه‌ای و نواب صفوی است، سرزمین هنرمندان خاتم‌کاری ایران است،‌ سرزمین قهرمانان جاوید و شهیدان والامقام و تقدیم یک‌دهم از شهدای استان اصفهان به اسلام و انقلاب است و ما به این افتخارات و سرمایه‌های بی‌شمار دیگرش همواره به خود می‌بالیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا