گوناگون

سهمیه حجاج سیستان و بلوچستان با سیل مشتاقان همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی فرازمند صبح سه‌شنبه در همایش حج و زیارت که با حضور معاون سازمان حج و زیارت کشور و جمعی از مدیران کاروان‌های حج و زیارت در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: سهیمه این استان نیاز به بازنگری و افزایش دارد.

وی از مسئولان حج و زیارت خواست تا سطح سهمیه این استان را برای اعزام به حج عمره به ویژه در ماه مبارک رمضان افزایش دهند تا به سیل دلباختگان و مشتاقان خانه خدا پاسخ مناسبی داده شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خدمتگزاران دلباخته و شایسته در مجموعه‌های اعزام از سهمیه بسیار اندکی برخوردار است افزود: به طور مثال امسال تعداد چهار کاروان از اهل سنت از تهران اعزام شده است.

وی همچنین خواستار افزایش تعداد پرواز ها به منظورجابجایی زائران از این استان شد و گفت: در استان‌های همجوار از جمله خراسان جنوبی هر 5 روز یک بار یک پرواز به طور مستقیم انجام می شود در حالی که این اتفاق در سیستان و بلوچستان هر 10 روز یک بار رخ می‌دهد.

فرازمند حق‌الزحمه دفاتر خدمتگذار در راستای ارایه خدمات به زائران را در مقیاس با سایر دفاتر در کشور از نرخ‌نامه پائین‌تری دانست و در این راستا نیز خواستار تجدید نظر شد.

وی همچنین خواستار استقرار دفتر بعثه رهبری در سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از روحانیان آشنا با فرهنگ، آداب و رسوم منطقه شد.

10 دفتر حج و زیارت در سیستان و بلوچستان فعال است

مدیر حج و زیارت سیستان و بلوچستان نیز صبح امروز در همایش حج و زیارت گفت: تعداد10 دفتر حج و زیارت در سطح استان فعالیت دارند.

رضا کیخا بیان داشت: راه اندازی تعداد دو دفتر دیگر در شهرهای ایرانشهر و چابهار به منظور ارایه خدمات مطلوب به شهروندان و زائران در دستور کار قرار دارد.

وی تامین نیروی انسانی، افزایش سهمیه حج عمره به ویژه در ماه مبارک رمضان، افزایش سهمیه مدیران مجموعه و ایجاد دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان را از جمله خواسته های مردم و همچنین مسئولان در استان عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا