گوناگون

سهم ایلام از صادرات در مرز مهران ناچیز است

مدیرکل استاندارد ایلام گفت:با وجود مرز مهران و فرصت طلایی برای صادرات، استان سهم اندکی از صادرات کالا به کشور عراق دارد و بیشتر کالاهای صادراتی محصول دیگر استان‌ها بوده که از مرز مهران صادر می‌شود.

«محمد مددی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: استاندارد یکی از مباحث مهم در جامعه امروزی است که به طور قطع رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج آن دارند و بدون شک می‌توانند با نهادینه کردن فرهنگ توجه به استاندارد در محصولات مختلف و مورد استفاده در زندگی در تروج استاندارد موثر باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف این دستگاه در استان حضور در پایانه مرزی مهران، کنترل و بررسی کیفیت کالاهای صادر شده که در راستای یک مرکز کنترل کیفیت در پایانه مستقر شده است، افزود: در سال جاری 50 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به کشور عراق صادر شده که این کالاها فقظ شامل کالاهای مشمول استاندارد اجباری هستند.

مددی ادامه داد: در این بین سهم اندک کالاهای صادراتی استان ایلام به چشم می‌خورد که علی‌رغم وجود مرز مهران و فرصت طلایی برای صادرات ولی استان سهم اندکی از صادرات کالا به کشور عراق دارد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با اشاره به اینکه در حالی که تمام زیرساخت‌های لازم برای صادرات کالا در استان فراهم شده است خاطرنشان کرد: در بین کالاهای صادر شده از مرز مهران به عراق فقط محصولات ساختمانی که عمدتا هم سیمان است از استان مشاهده می‌شود، در حالی که می‌توان دیگر محصولات تولیدی استان را نیز صادر کرد.

وی با تاکید بر اینکه استانداردسازی ضامن سلامت جامعه و امری توقف‌ناپذیر است، تصریح کرد: نقش این سازمان در کشور نقشی برجسته و جایگاه آن از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

مددی اضافه کرد: این دستگاه در استان نظارت جدی و مستمری بر واحد‌های تولید، توزیع و خدمات در حوزه‌های مختلف سلامت، صنعت و بهداشت دارد و با هرگونه تخلف برخورد می‌شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا