Mihanpostاجتماعی

سهم مدیریت زنان در سازمان نظام مهندسی با مشارکت بیشتر احیا می شود

الهه رادمهر عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران: سهم مدیریت زنان در سازمان نظام مهندسی با مشارکت بیشتر احیا می شود.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران در خصوص راه‌های از بین بردن فساد در سازمان نظام مهندسی گفت: امیدوارم اعضای سازمان نظام مهندسی کشور شناخت مناسبی از داوطلبان هیات مدیره هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی داشته باشند و انتخاب درستی در این زمینه انجام دهند تا دوره بعد جلوی این مسائل و مشکلات گرفته شود.

رادمهر درباره حضور زنان مهندس در هشتمین دوره انتخابات نظاتم مهندسی گفت: سهم مدیریت زنان در سازمان نظام مهندسی با مشارکت بیشتر احیا می شود.زنان نیمی از جامعه مهندسی را تشکیل می دهند و قاعدتا باید سهمی از مدیریت داشته باشند زنان دغدغه مند باید حضور چشمگیر در این انتخابات داشته باشند.

وی در خصوص حل و فصل مشکلات مالیاتی اعضای نظام مهندسی در شورای مالیاتی سازمان نظام مهندسی که در دوره ششم منحل شد می گوید: این شورا با تلاش بی وقفه خود در ابتدا سعی بر آن داشت تا سازمان امور مالیاتی کشور با مسائل و مشکلات اعضای این سازمان آشنا شود و در این زمینه تلاش بسیاری شد تا حق الزحمه مصوب سازمان در زمان رسیدگی علی الراس اعضا ملاک عمل قرارگیرد و مانع رسیدگی سلیقه ای ممیزین سازمان امور مالیاتی شود.

رادمهر افزود: در این راستا و با اجرایی شدن قوانین متعدد مالیاتی تلاش بر آن شد که علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی برای اعضا، DVD فیلم های آموزشی در خصوص نحوه تنظیم دفتر درآمد و هزینه، نحوه اخذ کد اقتصادی، نحوه ارسال صورت معاملات فصلی (۱۶۹ مکرر) نحوه انجام اظهارنامه مالیاتی تهیه گردد. همچنین بروشورهای مالیاتی جهت آموزش اعضا تهیه شد که تکالیف مالیاتی مهندسان را از زمان اخذ پروانه اشتغال مهندسی که طبق بند ب ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم مکلف به پرداخت مالیات می باشند آموزش  دهند.

وی با اشاره به تشکیل کمسیون بانوان در نظام مهندسی گفت: یکی از اهداف این کمیسیون جلب مشارکت بانوان مهندس در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی درارکان سازمان می باشد از جمله فعالیت های کمیسیون بانوان را می توان برگزاری کلاسهای آموزشی نام برد. این کمیسیون برای اولین بار آموزش های غیر اجباری را در سازمان برگزار نمود .

راد مهر می افزاید: این کلاسها شامل آموزش گود برداری ، آشنایی با نحوه نظارت در ساختمانها، آشنایی با نظارت بر اسکلت بتنی و فلزی، آموزش نحوه گزارش نویسی مهندسین ناظر در چهاررشته، آموزش ضوابط معماری و شهرسازی، آموزش مسائل انتظامی و تبصره ۷ ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها ،آموزش و بازدید در کارگاههای ساختمانی و آموزش نظارت بر ساختمان در کارگاه، آموزش تکالیف و قوانین مالیاتی برای مهندسان برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری تورهای تخصصی یک روزه از پروژه های بزرگ ساختمانی در سطح استان تهران، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با اعضای هیات مدیره و برگزاری جلسات هم اندیشی با معاونین و نمایندگان وزارت و اداره کل راه و شهرسازی ،برگزاری جلسات تخصصی با دبیران و اعضای هیات رئیسه گروه های تخصصی. شناسایی بانوان مهندس سرپرست خانوار و خود سر پرست جهت همکاری با سازمان ،تشکیل کمیته راهنمایی و مشاوره فنی و حقوقی به بانوان مهندس، برگزاری روز زن در سال ۹۲ و برگزاری دو دوره نمایشگاه از آثار هنری بانوان مهندس می توان نام برد.

گفتنی است الهه رادمهر دارای دکترای معماری و در حال حاضر برای هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی وارد کارزار انتخابات سازمان نظام مهندسی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا