گوناگون

سه خیمه معرفت در سی‌و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برپا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی متقی، مسئول کمیته فرهنگی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ستاد برگزاری این مسابقات برای اجرای بهتر این مسابقات، با ایجاد کمیته‌هایی هر بخش از امور را مدیریت و اجرا می‌کند ، اظهارداشت : از سال 89 ، کمیته فرهنگی نیز در کنار دیگر کمیته‌های اجرایی ستاد برگزاری مسابقات با هدف افزایش اثرگذاری فرهنگی این مسابقات و اجرای برنامه‌های فرهنگی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی همواره در مسابقات بین‌المللی قرآن جایگاه ویژه ای داشته است اما با تشکیل کمیته فرهنگی از سال 89 ، این امور منسجم‌تر شده است، گفت: طی چند سال اخیر کمیته فرهنگی تنها محصور به تهیه و توزیع محصولات فرهنگی شده بود اما در سی‌و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی رویکرد جدیدی را در این کمیته در پیش گرفته ایم.

موسوی با بیان اینکه هدف کمیته فرهنگی بهره مندی عموم مردم از برکات برگزاری مسابقات قرآنی کشور است ، افزود: امسال برای نخستین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ، خیمه‌های معرفت که از طرح‌های مورد استقبال سازمان اوقاف از سوی مردم در امامزادگان است ، را برپا خواهیم کرد.

مسئول کمیته فرهنگی سی‌و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه خیمه‌های معرفت بصورت جداگانه برای خواهران و برادران طرح ریزی شده است، افزود: در این خیمه ها برنامه هایی همچون ؛ تربیت کودک براساس سبک زندگی اسلامی ، پاسخگویی به سوالات شرعی ، تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف بویژه وقف مشارکتی و طرح اوراق وقف ، تبیلغ دین با بهره گیری از ابزار‌های چند رسانه ای و … طراحی شده است. همچنین یک غرفه ویژه کودکان با برنامه‌های متنوع طراحی شده است.

موسوی با اشاره به اینکه برای مدیریت این سه خیمه معرفت روحانیون از قم اعزام شده اند ، گفت: کمیته فرهنگی همچنین محصولات فرهنگی و تبلیغی را نیز ویژه بازدیدهای متسابقان خارجی از مراکزی چون ؛ جماران ، باغ موزه دفاع مقدس ، برج میلاد و … آماده کرده است.

مسئول کمیته فرهنگی سی‌و‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اعلام اینکه امسال محصولات فرهنگی تهیه شده برای مردم حاضر در سالن مسابقات با رویکردی مخاطب محور تهیه و تولید شده است ، تصریح کرد: امسال برای هرقشر و متناسب با هرسنی محصولات فرهنگی ویژه مسابقات بین‌المللی قرآن تولید شده است و بطور مثال ؛ برای کودکان 5 تا 7 که فاقد سواد هستند ، کتاب نقاشی مسابقات ، برای 7 تا 12 سال ، کتاب داستان مسابقات، برای 13 تا 17 سال مجله باران با رویکرد قرآن و برای 18 سال به بالا نیز سی دی‌های قرآنی شامل بهترین تلاوت ها بصورت mp3 با نگاه مناسبتی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه کتابچه‌هایی باتوجه به مناسبت‌های ایام مسابقات همچون مبعث ، حلول ماه شعبان ، رحلت امام خمینی (ره) و … تهیه شده است، افزود: برای متسابقان خارجی نیز امسال فلش مموری با لوگو سازمان اوقاف حاوی گزارش کل ادوار مسابقات، سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بصورت PDF در چند زبان تهیه شده است.

موسوی اضافه کرد: سه مجموعه تابلوی نمایشگاهی با موضوع سبک زندگی در قالب‌های ؛ شناسایی و شناساندن حرکت تکفیری، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و حجاب و عفاف تهیه شده است.

مسئول کمیته فرهنگی سی‌و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه هدف کمیته فرهنگی بر این است تا مسابقات قرآن تنها محصور به سالن نباشد، افزود: قصد داریم با اجرای این برنامه ها عموم مردم حاضر در سالن اجلاس سران از برکات مسابقات بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال گذشته غرفه طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برپا می شود، افزود: در این غرفه استعداد یابی حفظ ، ثبت نام علاقه مندان در سایت حفظ مجازی و معرفی طرح حفظ ارائه خواهد شدکه سال گذشته بیش از 1300 نفر در این غرفه در ایام مسابقات بین‌المللی قرآن  برای حفظ قرآن ثبت نام کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا