گوناگون

سه میلیارد تومان اعتبار عمرانی به بقاع متبرکه خراسان جنوبی اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز واقعه مباهله اظهارکرد: یکی از دلایل بر حقانیت اهل بیت مسئله مباهله بوده که در جهان اسلام کمتر مورد توجه قرار گرفته و بلکه به فراموشی سپرده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه براساس باورهای دینی این دنیا محل گذر است، افزود: در این دنیا خداوند فرصت کوتاهی در اختیار ما گذاشته تا بیشترین استفاده را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام گرایلی با بیان اینکه عمل صالح تنها نماز و روزه نیست، بیان کرد: اینها تنها بخشی از اعمال صالح بوده چرا که برخی از اعمال صالح مانند وقف را خود انسان انتخاب می‌کند.

وی زمینه‌سازی برای خدمت به مردم را از نعمت‌های الهی دانست و یادآور شد: در حوزه کاری خود و براساس مسئولیتی که در اختیار ما گذاشته شده احساس می‌کنیم مجموعه افرادی که نعمت دارند به وظایف خود به خوبی عمل نمی‌کنند.

ثبت 360 وقف جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سه سال گذشته در خراسان جنوبی 360 وقف جدید به ثبت رسیده است، بیان کرد: موضوع وقف یک موضوع بخشی و سازمانی نیست بلکه یک موضع ایمانی و ملی مربوط به همه آحاد جامعه است.

وی افزود: در زمینه نیت وافقین براساس نیاز جامعه آگاهی‌های درستی به مردم داده شده که مردم نیز باید وقفیات خود را براساس نیاز روز جامعه مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام گرایلی یکی از نیازهای جدید جامعه در زمنیه وقف را پیشگیری از امراض مختلف دانست و گفت: روز به روز جامعه با نیازهای مختلفی رو به رو می‌شود که باید برای رفع این نیازها وقف‌های جدیدی انجام شود.

وی گفت: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی نیات واقفین بر اساس نیازهای روز جامعه تاثیرگذار هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه امین نیات واقفیت است، اظهارکرد: اگر وقف در راستای نیت خیرین هزینه شود این عامل سب اعتماد عمومی مردم شده و این فرهنگ‌سازی در کنار اوقاف همت رسانه‌ها را می‌طلبد.

شهدای باقریه پتانسیلی برای تبدیل خراسان جنوبی به قطب فرهنگی کشور

حجت‌الاسلام گرایلی تصریح کرد: روحیه مطالبه‌گری در خبرنگاران سبب تلاش مسئولین  برای حل مشکلات مختلف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید محدودیت موقوفات را به مردم بازگو کنند، گفت: انتقال محدودیت‌های موقوفات سبب شده تا مردم بدانند اموال اجداد آنها در چه مسیری هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای نیات واقفین در شهرستان بیرجند 180 مجلس روزه از اول تا آخر محرم برگزار می‌شود، بیان کرد: از این تعداد 60 مراسم در زندان مرکزی شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حسینه امام رضا(ع) بیرجند و امامزادگان شهدای باقریه مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، افزود: در حسینه امام رضا(ع) بیرجند تاکنون اقدامات مناسبی انجام شده اما بنای این حسینیه نیازمند بازسازی است.

حجت‌الاسلام گرایلی بیان کرد: شهدای باقریه بیرجند بهترین پتانسیل برای تبدیل خراسان جنوبی به قطب فرهنگی کشور است.

انجام فعالیت عمرانی در 75 امامزاده خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری کرسی تلاوت قرآن در پنج نقطه شهرستان بیرجند برای اولین بار در کشور خبر داد و بیان کرد: در این طرح قاریان قرآن نیم ساعت قبل از اذان به تلاوت قرآن می‌پردازند که این اقدام در افزایش تعداد نمازگزارن تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام گرایلی افزود: در سال جاری امامزادگان در زمینه اقدامات عمرانی وضعیت مناسبی دارند به طوری که در 75 امامزاده خراسان جنوبی فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است.

وی افزود: در راستای فعالیت‌های عمرانی در امامزادگان خراسان جنوبی در سال جاری  سه میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که از این میزان 20 درصد کمک‌های بلاعوض است.

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: در زمینه انجام فعالیت عمرانی در امامزادگان طرح‌های جامعه در اولویت هستند.

وی از اقدامات دیگر اداره کل اوقاف و امور خریه خراسان جنوبی در راستای تکریم امامزادگان  را نصب gps دانست و افزود: سند دار کردن موقوفات برای اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی فعالیتی حیاتی است.

صدور 1700 سند برای موقوفات خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته یک‌هزار و 700 موقوفه سند دار شده است، بیان کرد: همچنین در شش ماه نخست سال جاری نیز 321 موقوفه استان سند دار شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری به بیش از یک‌هزار سند افزایش یابد.

وی تصریح کرد: طی شش ماه نخست سال جاری 60 وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسیده که از این میزان 22 وقف در شهرستان بیرجند انجام شده است.

حجت‌الاسلام گرایلی ارزش وقفیات از ابتدای سال تاکنون را 402 میلیون تومان دانست و گفت: مردم وقفیات خود را براساس نیازهای روز جامعه به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره استانی عکس امامزادگان خراسان جنوبی در هفته وقف برگزار می‌شود، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 10 آذر ماه است.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور آیت‌الله علم الهدی در بیرجند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی 17 هزار رقبه وجود دارد، تصریح کرد: همچنین هفت هزار موقوفه و 100 امامزاده در این استان شناسایی شده است.

حجت‌الاسلام گرایلی با تاکید بر اینکه نگاه مردم نسبت به وقف کمتر نشده است، گفت: آثار ثبت شده نشان از توجه ویژه مردم به این امور دارد.

وی گفت: در سال جاری مراسم ویژه شیرخوارگان حسینی در محل شهدای باقریه برگزار و در این مراسم از آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد دعوت شده است.

حجت‌الاسلام گرایلی در خصوص وقفیات غیر قابل استفاده که در گذشته بر اساس نیازهای آن زمان صورت گرفته نیز گفت: این وقفیات در اداره تحقیق این اداره کل بررسی و در زمینه نزدیکترین نیت واقف هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی دار الشفاء در شهدای باقریه گرفته شده است، گفت: این مرکز بزودی راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش باغات، باغ شوکت‌آباد بیرجند به مزایده عمومی گذاشته شده اما در بخش عمارات هنوز دادگاه حکم قطعی برای آن تعیین نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا