گوناگون

سه میلیون اصله نهال در تهران امسال کاشت می شود

81149220 5669119

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از شهرداری تهران، مجتبی عبداللهی افزود: همچنین امسال 25 بوستان در سطوح ملی، ناحیه ای، منطقه ای و فرامنطقه ای به مساحت تقریبی 250 هکتار احداث خواهد شد.

وی افزود: آغاز فاز اول اجرایی شامل بوستان باغ گلها در محدوده منطقه 2، بوستان دوستدار کودک در محدوده منطقه 18، بوستان دانش و طبیعت و بوستان ایران در منطقه 19، بوستان مادر لویزان در منطقه4، بوستان باغ ملک در منطقه 1، باغ بهشت در اراضی مصلای امام خمینی(ره) و طراحی بوستان فناوران در منطقه 15 نیز از اقدامات امسال است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به توسعه کمربند سبز شهر تهران در دامنه جنوبی البرز و کمربند سبز پیرامون شهر تهران به دو هزار هکتار عنوان کرد: براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران در سال جاری اجرای طرح مطالعاتی پایش طرحهای اجرا شده توسط مراکز علمی در دست اجرا است که اجرای طرح در پایلوت در سطح مناطق 22گانه تهران انجام خواهد شد.

وی مساحت فضای سبز عمودی شهر تهران را در حال حاضر 50 هزار متر مربع دانست و گفت: در سال جاری نیز حدود 25 هزار متر مربع فضای سبز عمودی به صورت پایلوت بر روی ساختمانهای شهرداری تهران و متقاضیان حقیقی و حقوقی انجام خواهد شد.

مهندس عبدالهی با تاکید بر جلوگیری از تخریب فضای سبز و باغات در تهران عنوان کرد: براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تملک باغات و اراضی مشجر در شهر تهران با اولویت باغات کن و منطقه اسلام آباد در دست اقدام است که پس از تملک این اراضی تبدیل آنها به فضای سبز عمومی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین تملک اراضی در مناطق کم بهره از فضای سبز مانند مناطق 7، 8، 10، 11، 12 و 17 و تبدیل آن به بوستانهای شهری در دست اقدام است درباره ساماندهی روددره ها نیز گفت: تاکنون در حدود 159 هکتار از هشت رود دره شهر تهران ساماندهی و تبدیل به فضای سبز عمومی شده است که در سال جاری نیز حدود 80 هکتار از روددره های کن، اوین درکه و… نیز به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

تهرام/1392/564

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا