گوناگون

سوق دادن جامعه به سمت مدرسه‌پروری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی، ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش وظیفه پشتیبانی از آموزش و پرورش را دارد، افزود: آموزش و پرورش باید فارغ از دغدغه های مالی به آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازد.

وی با بیان اینکه آموزش زمانی موثر است که دانش آموزان و والدین هزینه های را برای دریافت آن بپردازند، گفت: مدرسه پروری باید از ابتدا در میان مردم به صورت فرهنگ ترویج داده می شد تا موفقیت های بیشتری توسط دانش آموزان کسب شود.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه برگزاری کلاس های فوق برنامه و تقویتی زمینه پیشرفت هرچه بیشتر دانش آموزان را فراهم می کند، اضافه کرد: این مهم با مشارکت خانواده ها و پرداخت هزینه هایی توسط آنان تاثیر بیشتری دارد.

مقیمی ادامه داد: برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزانی با بنیه تحصیلی ضعیف ضروری بوده و تامین هزینه‌های آن تا حد امکان به عهده خانواده‌ها است.

تلاش در جهت شناسایی بازماندگان از تحصیل

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف آموزش و پرورش تعلیم و تربیت همه افراد لازم التعلیم است، اضافه کرد: شناخت موانع برای بازماندگان از تحصیل و تلاش در جهت رفع آن باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه انسداد مبادی بی‌سوادی و همکاری دستگاه‌های عضو این کارگروه طی سه ماه فعالیت‌های میدانی در جهت شناسایی بازماندگان از تحصیل و آموزش به آنان انجام شود.

مقیمی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه پرور باید در کنار خیرین مدرسه ساز فعالیت خود را آغاز کنند، افزود: بسیاری از والدین به دلیل ناتوانی اقتصادی و نه فرهنگی از تحصیل فرزندان خود جلوگیری می‌کنند.

وی اظهار کرد: خیرین مدرسه پرور می‌توانند با فعالیت‌های خیرخواهانه خود گام موثری در جهت شناسایی و کاهش بازمانگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی بردارند.

تصویب دو دستور کار در جلسه شورای آموزش و پرورش

شهریار فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به اینکه در دویست و دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی دو دستور کار مطرح شد، افزود: دستور کار اول تشکیل کارگروه رصد و انسداد مبادی بی سوادی بود.

وی ادامه داد: در این کارگروه که به ریاست دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی، دبیری آموزش و پرورش و عضویت دستگاه های ذیربط چون بهزیستی، کمیته امداد، صدا و سیما، بسیج، سپاه و غیره تشکیل می شود، تحلیل و شناسایی راه های انسداد بی سوادی و بازماندگان از تحصیل یا تارکین تحصیل پیگیری می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم از دیگر دستورات این جلسه بود، گفت: در این دستور کار برگزاری کلاس های تقویتی در چهار درس ریاضی، فیزیک، انگلیسی و عربی که دانش آموزان بیشترین مردودی را دارند، مصوب شد.

فولادوند با تاکید بر اینکه دانش آموزان پایه اول که واحدهای را مردود می شوند سال بعد به پایه دوم وارد شده و واحدهای مردودی را همزمان با سال بعد امتحان می دهند، اظهار کرد: این امر سبب ترک تحصیل و ناامیدی قریب به 20 درصد از دانش آموزان متوسطه شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند و آسیب های حاصل از ترک تحصیل این دانش آموزان قریب به 29 میلیارد و 500 میلیون تومان در آینده باید هزینه شود، افزود: برای جلوگیری از این آسیب ها با برگزاری کلاس های تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان در بهمن و اردیبهشت ماه موافقت شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: سه هزار و 300 دانش آموز که حدود 20 درصد دانش آموزان متوسطه اول را تشکیل می دهند در قالب 143 کلاس و دو هزار و 288 ساعت با شرکت در این کلاس های آموزشی خروجی خوبی را در پایان دوره متوسطه ایجاد می کند.

فولادوند با بیان اینکه برای برگزاری این کلاس ها 127 میلیون و 132 هزار تومان هزینه برآورد شده است، اضافه کرد: اگر مشارکت والدین برای برگزاری این کلاس ها در نظر گرفته شود با پرداخت تا50 درصد توسط آنان و مابقی توسط آموزش و پرورش تامین و از هزینه های ببیشتر در آینده برای آموزش تارکین تحصیل جلوگیری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا