Mihanpostپیشنهاد سردبیردکوراسیونمعماریمعماری ملل

سونای باغ سیب، سونای رویایی دره شمالی کوهستان های ایتالیا !

سونای باغ سیب مجموعه ایی است در دره شمالی کوهستان های کشور ایتالیا که قسمتی از یک هتل بزرگ را تشکیل می دهد و این سونای رویایی توسط معماران گروه  NAO ساخته شده و نه تنها مورد توجه خاص گردشگران قرار گرفته است بلکه از دیدگاه معماران نیز طراحی و ساخت این سونا شاهکاری است که دل هر علاقه مند به طراحی سونا را خواه برد . در ادامه برای توضیحات بیشتر و تماشای تصاویری از سونای باغ سیب با میهن پست همراه شوید.سونای باغ سیب از آن جهت به این اسم نامگذاری شده است که طراحی و اجرای آن در واقع در میان درختانی از سیب انجام گرفته و در این مجموعه و بخصوص از درون این سونا می توان در فصول مختلف شاهد این درختان و بخصوص برداشت سیب ها بود ، طوری که این مجموعه با ویژگی های منحصر بفرد و چشم انداز عالی اش این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

محیط سونای باغ سیب صمیمی و گرم و بدون سرو صدا بوده و مخصوصا آرامشی بی نظیر که در آن حاکم است توانسته نه تنها مجموعه اطرافش را کامل کند بلکه لحظاتی به باد ماندنی را به استفاده کنندگانش هدیه دهد.

بنابراین اگر بخواهیم در مورد سازه  سونای باغ سیب صحبت کنیم باید گفت که دیوار های بتنی قوس دار این سونا و همچنین دکوراسیون و نیمکت های چوبی و کف سنگی آن به همراه لامپ هایی با محافط های بتنی که فضای داخلی خاصی را در آن ایجاد کرده است آن را منحصر به فرد و  تمایز از نمونه های مشابه اش کرده است.

توضیح بیشتر این که پنجره های بزرگ این سونای سیب با چشم انداز فوق العاده ای که به درختان سیب ختم می شود را برای استفاده کنندگانش در حالی می تواند به هدیه ببخشد که در این منطقه، آب گرم طبیعی وجود داشته و به همین منظور فضایی طبیعی را برای سونا سیب را که از دیگر مزایای آن است ، این مجموعه و بخصوص این سونا را به استراحتگاهی خاص و منحصر به فرد بدل می کند.

معماری این بنا به صورتی است که سطح سونا پایین تر از سطح زمین دیده می شود.و به گونه ایست که انگار در داخل زمین حفر شده است.همین امر باعث ایجاد آرامش بیشتر فضا سونای سیب شده و باعث شده است که معماران این نوع معماری را سبک جدیدی از معماری در طراحی و اجرای سونا بنامند.

با هم در میهن پست تصاویری دیدنی از سونای سیب را تماشا خواهیم کرد.

 

منبع   designboom

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا