پزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرتغذيه

غذاهای سرشار از پروتئین وزن بدن را کاهش نمی‌دهند ؟

غذاهای سرشار از پروتئین، وزن بدن را کاهش نمی‌دهند؟ این موضوعی است که اریک کین متخصص تغذیه در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک نیز به آن اعتقاد دارد و می گوید:نمی توانیم نتیجه گیری کنیم که وعده های غذایی سرشار از پروتئین، وزن بدن را کم می کنند.چرا که افراد با مصرف غذاهای پروتئینی زودتر احساس سیری می کنند و دیگر نمی توانند غذای کامل خود را تمام کنند. با میهن پست همراه شوید.

غذاهای سرشار از پروتئین باعث سیر شدن کاذب می شود درست برعکس این که با سیر شدن کامل، هورمون ها در بدن آزاد شده و شدیداً درجات سیری کامل را به دنبال دارد. مطالعات فردی در جمعیت های کوچکتر صورت گرفت یا با شیوه های متفاوت نتایج حاصل از این چالش ها تفسیر شدند. این تحقیق آزمایشات متعددی را در تایید تاثیر این حالت ترکیب کرد.

با اینکه ممکن است پروتئین به افرادی که رژیم می گیرند کمک کند احساس سیری داشته باشند اما عامل جادویی برای کاهش وزن نخواهد بود و احساس گرسنگی و سیری نیز فاکتورهایی نیستند که روی کالریِ وارد شده به بدن اثر گذارند، بلکه شاید ما غذا را به دلایل دیگری می خوریم. بعنوان مثال اکثر افرادی فکر می کنند که آنقدر سیر شده اند که دیگر نمی توانند غذایش را تمام کنند یکدفعه با کلی دسر روبرو می شوند و نمی توانند از آنها بگذرند.

بد نیست بدانید که افزایش متوسط در ورودی پروتئین ممکن است گام ابتدایی برای افرادی باشد که سعی دارند وزن خود را کم کنند، چنانچه نتایج بررسی ها نشان دهد که نتایج بدست آمده از این تاثیرات در طولانی مدت درست نیستند تحقیقات ما فقط در مورد تاثیرات کوتاه مدت متمرکز می شوند. در حقیقت افزایش ورودی پروتئین در کوتاه مدت به کاهش یا حفظ وزن بدن کمک کند.

در این میان دو کارشناس در حوزه مواد مغذی معتقدند این تحقیق مفید است اما تاثیرپذیری طولانی مدت برای کاهش وزن از رژیم غذاییِ دارای پروتیئن بیش از حد هنوز قطعی نیست.

غذایی سرشار از پروتئین

یک متخصص تغذیه در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک بنام اریک کین معتقد است: «در حالیکه این اطلاعات مجموعه دانسته های ما را بیشتر می کند، نمی توانیم نتیجه گیری کنیم که وعده های غذایی سرشار از پروتئین، وزن بدن را کم می کنند.»

با این حال مطالعات طی یک بازبینی جدید، نتایج بسیار متفاوتی را در مورد مقدار پروتیئن مصرفی علاوه بر مقدار کالری مصرفی در حالت نشسته ارائه می کند. همچنین مطالعات، مفهومی را نمایش می دهند که در هر حال، افزایش سیری بصورت کلی منجر به افزایش ورودی کالری در یک روز می شود.»

یک متخصص دیگر تغذیه بنام دانا آنجلو وایت نیز  می گوید: یافته های جدید نشان می دهند مصرف مقدار دقیق این مواد غذایی، مشکل و در افراد مختلف، متفاوت است اما به شکل ایده آل مصرف  انواع پروتئین متنوع گیاهی و حیوانی باید در طول روز تقسیم شود.» این ماده به جنگ گرسنگی نمی رود بلکه بدن را با آمینو اسید هایی مقاوم می سازد که برای سلامت ماهیچه ها، ایمنی و تولید هورمون مهم هستند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا