گوناگون

سپاسگزاری و عذرخواهی رییس نمایشگاه کتاب

رییس بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران از کسانی که در برگزاری این دوره از نمایشگاه نقش داشته‌اند،‌ تشکر و از هزاران بازدیدکننده نمایشگاه برای آنچه باید باشد و نیست عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیست‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در آیین پایانی نمایشگاه که روز شنبه 20 اردیبهشت‌ماه با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، و علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخش جنوبی مصلای تهران برگزار شد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک اتفاق بزرگ فرهنگی است که بر محور کتاب رخ می‌دهد و اهل فرهنگ را گرد هم جمع می‌کند. در جشنواره‌های سینما، تئاتر، موسیقی و … بخشی از اهل فرهنگ دور هم جمع می‌شوند اما کتاب شمع محفل فرهنگ است و همه اهل فرهنگ را دور خود جمع می‌کند.

او افزود: از موسسان این نمایشگاه که به یک رویداد فرهنگی بزرگ در کشور تبدیل شده و همچنین از برگزارکنندگان 26 دوره گذشته نمایشگاه تشکر می‌کنم. من امروز آمده‌ام تا از کسانی که در این حرکت مقدس 10 روزه تلاش وافری داشته‌اند سپاسگزاری کنم. مجموعه‌های فراوانی در شکل‌گیری این حرکت نقش داشته‌اند، مجموعه‌هایی مثل مولفان، ناشران داخلی و بین‌المللی و تشکل‌های نشر که پابه‌پای معاونت فرهنگی و حتی جلوتر حرکت کرده‌اند و احساس کردند دوره جدیدی شروع شده که می‌خواهد کار را به اهل فرهنگ بسپارد.

صالحی همچنین اظهار کرد: ‌این حرکت ده‌ها نهاد همکار دارد، نهادهایی مثل شهرداری، بانک، گمرک و… که هر کدام از آن‌ها اگر نبودند کار ما ناقص می‌ماند. در حرکت‌های علمی و فرهنگی درون نمایشگاه هزاران شخصیت نقش داشته‌اند. امسال شاید 300 نشست در نمایشگاه برگزار شد.

او در ادامه از سخنرانان این نشست‌ها، فعالان حوزه فرهنگی، رسانه‌ها و شخصیت‌های علمی، سفارت‌خانه‌ها و به طور ویژه نمایندگان افغانستان سپاسگزاری کرد و گفت: از عنایات آقای جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، که از این حرکت فرهنگی حمایت کردند سپاس ویژه دارم.

صالحی افزود: همچنین از معاونان وزارت‌خانه‌ها و همکارانم در معاونت فرهنگی تشکر می‌کنم و تشکری ویژه از جناب آقای روحانی رییس جمهور محترم و فرهیخته کشورمان که سخنران محترم مراسم افتتاحیه بودند، دارم. همچنین سپاس مجدد دارم از جناب آقای لاریجانی که مراسم اختتامیه را با حضور خود مزین کردند.

این گزارش در حال تکمیل است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا