گوناگون

سپاه با ارتقای توانایی هایش به جایگاه رفیعی دست یافته است

81184098 5730769

حجت الالسلام محمدمهدی مهدوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرا رسیدن اعیاد ماه شعبان و روز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار افزود: پاسداران با تاسی از سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بدون هیچ چشمداشتی از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همچنان حافظ و نگهبان انقلاب و ارزشهای آن بوده اند و با پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب و خاک ایران اسلامی همواره مانند خاری در چشم دشمنان بوده اند.

وی اظهار کرد: امروز پاسداران باید با توجه به سرفصلهای حرکت حضرت سید الشهدا (ع) که شامل بیداری و ایجاد حساسیت در خواص، ایستادگی کامل، مجاهدت در مقابل حرکات خطرناک انحرافی، عمل بر اساس دستورات اسلام و داشتن آگاهی و بصیرت بود عمل کنند و همیشه نسبت به حوادث اطراف خود هوشیاری داشته باشند.

وی ادامه داد: سپاه باید با داشتن روحیه انقلابی همانند عرصه نظامی و دفاعی در موضوع های فرهنگی نیز حرکتی رو به جلو توام با ارزشهای انقلابی و اسلامی را در پیش گرفته و بتواند در عرصه جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان بایستد.

وی اظهار کرد: ملت ایران دارای توانایی های بالقوه ای است که این توانایی ها یکبار در عرصه دفاع مقدس به منصه ظهور رسیده اند و دستاورد آن شکست و تلخ کامی برای دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و این بار نیز در مقابل هجمه های فرهنگی و تحریمهای فرهنگی بار دیگر ایستادگی و قدرت ملت ایران را در جهان به نمایش گذاشته و خواهند گذاشت.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به عنوان سرمشق و الگوی پاسدارن ایران اسلامی است اضافه کرد: پاسداران با پیروی از سرور و سالار شهیدان با معرفت و آگاهی خود و انجام بموقع وظایفشان ثابت کرده اند که همچنان بر حول محور ولایت حرکت می کنند و در مقابل تهدیدات و فتنه ها و انحرافات ایستاده و خواهند ایستاد.

وی با اشاره به خصوصیات پاسداران نیز اظهار کرد: داشتن معرفت و آگاهی، بصیرت، فداکاری و ایثار، وظیفه شناسی و اطاعت از رهبری و داشتن اعتقاد به نظام اسلامی از خصوصیات مهم پاسدارن انقلاب اسلامی است.

روز سوم شعبان که مصادف با روز میلاد امام حسین (ع) امام سوم شیعیان است به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است.

7125/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا