گوناگون

سپاه شجره طیبه و ادامه دهنده راه امام حسین (ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر یکشنبه در دیدار فرماندهان و نیروهای پاسدار انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار داشت: در هر زمان انسان های لایق نباید با حاکمان نالایق بیعت کنند، چرا که امام حسین (ع) نیز با نشان دادن عزتمداری و شجاعت خود در قیام عاشورا بیعت با یزید را نپذیرفت.  

وی با بیان اینکه بیعت با یزیدیان فاتحه خوانی برای اسلام و مسلمین و تائید اقدامات ستمگران است، اقزود: قیام عاشورا یک امتحان سرنوشت ساز برای جهان اسلام بود چرا که عزتمداری و شجاعت امام حسین (ع) در قیام عاشورا عملیاتی شد و شیعیان درس فضیلت را از مکتب این امام گرفته اند.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان بیش از سایر استان های کشور ولایت مدار هستند و محبت حسینی در قلب های این مردم حک شده است.

وی همچنین در ادامه گفت: سپاه پاسداران شجره طیبه ای است که امام خمینی (ره) این نهاد را تاسیس کردند و پاسداران و رزمندگان ادامه دهنده راه امام حسین (ع) هستند، چرا که انقلاب اسلامی نشات گرفته از انقلاب عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سپاه پاسداران باید در کنار روحانیان برای مقابله با دشمن آمادگی کامل داشته باشد، اظهار داشت: این نهاد مقدس در دفاع مقدس توانست در جنگ علیه کفر با موفقیت پیروز شود.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: امروزه جهاد فکری و حضور فعال در جنگ نرم مهم ترین وظیفه فرماندهان و پاسداران کشور است، چرا که دشمنان اسلام با تحریف عقاید و ترویج قمه زنی و با افراط و تفریط قصد ایجاد اختلاف میان اهل سنت و شیعه را دارند.

امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به فعالیت برخی افراد و جریان های خاص در کشور تاکید کرد: برخی از مسئولان کشور با احیا جریان فتنه 88 می خواهند امینت کشور را به خطر بیاندازند و ولایت فقیه و خط امام را در داخل تحریف کنند و این امر زنگ خطری برای مسئولان انقلابی نظام است.  

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا