گوناگون

سکوت جامعه بين الملل در قبال کشتار مسلمانان

پرس تي‌وي در گزارشي جديد از سکوت جامعه‌ بين‌الملل درقبال کشتار مسلمانان در بسياري از کشورها از جمله ميانمار، سريلانکا و جمهوري آفريقاي مرکزي انتقاد کرد.

گزارش پرس تي‌وي بر توجه به کشتار بي‌رحمانه‌ اخير مسلمانان در سراسر ايالت خشونت‌زده‌ آسام در شمال شرق هند، جايي که اعضاي يک گروه «جبهه‌ دموکراتيک ملي بودولند» ده‌ها مسلمان را کشته‌اند، تاکيد مي‌کند.

يک زن مسلمان هندي که در اين حمله زخمي شده است مي‌گويد: مهاجمان که حدود 30 تا 40 نفر بودند، به اجبار افراد را کنار رودخانه برده و سپس به سمت آنان تيراندازي مي‌کردند؛ مهاجمان سلاح در اختيار داشتند و صورت خود را با پارچه‌ مشکي پوشانده بودند.

در اين گزارش همچنين بر توجه به آزار و اذيت طولاني‌مدت مسلمانان از سوي افراط‌گرايان بودايي تاکيد شده است.

جامعه مسلمان روهينگيا در ميانمار از زمان استقلال اين کشور در سال 1948 ميلادي تاکنون با شکنجه و سرکوب مواجه بوده است.صدها مسلمان روهينگيا در ماه‌ها خشونت در اين کشور کشته و يا زخمي شده‌اند. هزاران مسلمان ديگر نيز از بيم جان خود، ناگزير به ترک خانه‌هاي خود شده‌اند.

پرس تي‌‎وي همچنين در گزارش تصويري خود به ظلم و ستم افراط‌گرايان بودايي عليه مسلمانان سريلانکا اشاره کرد.گزارش تصويري پرس تي‌وي همچنين مسلماناني را نشان داد که از خشونت در جمهوري آفريقاي مرکزي مي‌گريزند.

پرس تي‌وي در اين گزارش به کوتاهي سازمان ملل در اتخاذ هر گونه تدبير واقعي جهت متوقف کردن حملات عليه مسلمانان پرداخت و از شوراي امنيت سازمان ملل خواست با صدور قطعنامه‌اي الزام‌آور پايان جرم و جنايت عليه مسلمانان را خواستار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا