گوناگون

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای همه یک تکلیف است/ ضرورت ثبات در تصمیم‌گیری های کلان

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی عصر یکشنبه در شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور دبیر مجمع تشخیص مصحت نظام برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر در حال گذر از یک فضای ملتحب به یک فضای با ثبات هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون  دو رویکرد مذاکرات و بحث اقتصاد مقاومتی در ارتباط مستقیم با اقتصاد و معیشت مردم مد نظر است .

کاشفی ادامه داد:  در بحث اقتصاد مقاومتی  شش محور مطرح  و مهم است که  اولین محور عدم محدودیت اجرای اقتصاد مقاومتی برای زمانی خاص است و چون از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده برای همه دستگاه‌ها چه خصوصی و چه دولتی لازم‌الاجرا است و باید سرلوحه قرار گیرد.

وی دومین محور در بحث اقتصاد مقاومتی را عدم تقسیم سیاست‌های آن برشمرد و افزود: باید از تقسیم سیاست‌ها  پرهیز شده و نباید از تک تک بخش‌های این سیاست‌ها غافل شویم و همه آنها باید با هم اجرا شود.

وی سومین محور اقتصاد مقاومتی را بهره‌وری عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به آن فوری‌ترین نیاز تغییر قوانین موجود است در واقع  بدون قوانین مناسب نمی‌توان به بهر‌وری رسید.

کاشفی  تامین اجتماعی، قوانین مالیاتی و تسهیلات بانکی را  از مهمترین موارد قابل تغییر دانست.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، ثبات در حوزه قوانین و مقررات اقتصادی را از دیگر قوانین برشمرد و گفت: قطعا در کشوری که شش ماه به شش ماه قوانین صادرات تغییر می‌کند نمی‌شود پیشرفت کرد.

کاشفی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی به عنوان پنجمین محور تاکید کرد و گفت: در چند سال اخیر هیچ‌گونه خصوصی سازی در استان کرمانشاه صورت نگرفته است و حتی یک مورد نیز قابل مشاهده نیست.

وی بهبود فضای کسب و کار برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را از دیگر محورهای مورد بحث برای اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تمرکز گرایی در تهران و ارجاع مرحله نهایی اقدامات و کارهای کارشناسی شده را به مرکز را از معضلات برشمرد و گفت: ما نیاز به یک سری اختیارات در استان داریم و در غیر اینصورت اتفاق بزرگی در کرمانشاه نمی‌افتد.

کاشفی در پایان گفت: تقسیم عادلانه ثروت یکی از مهمترین اصول عدالت اجتماعی بوده و اگر ثروت کشور به صورت عادلانه تقسیم نشود بخشی از کشور مدام ثروتمند‌تر و بخشی دیگر هر روز ضعیف‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا