گوناگون

سیرجان میزبان رایزنان اقتصادی 24 کشور

نماینده‌ی سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از حضور دو روزه‌ی رایزنان اقتصادی ایران در 24 کشور در سیرجان و بردسیر خبر داد.

«شهباز حسن‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، با اعلام این خبر اظهار کرد: سیرجان و بردسیر امروز و فردا میزبان رایزنان اقتصادی ایران در 24 کشور دنیا هستند.

وی اظهار امیدواری کرد بتوانیم درصدی از پتانسیل‌های این شهرستان‌ها را به این فعالان اقتصادی معرفی کرده تا شاید فرصتی باشد برای معرفی شهرستان سیرجان که امروز به قطب صنعت، معدن و تجارت تبدیل شده است.

نماینده‌ی سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا پایان سال آینده تولید بیش از 20 میلیون تن کنسانتره، بیش از 15 میلیون تن گندله و 5 میلیون تن فولاد را در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر شاهد هستیم که این خود می‌تواند نوید بسیار خوب و ترسیم آینده‌ی امیدوار و روشنی را برای مردم این شهرستان‌ها داشته باشد.

حسن‌پور با اشاره به تولید قریب به 50 تن پسته در باغ‌های شهرستان سیرجان در سال‌جاری گفت: این روزها صنعت پسته برای همه‌ی میهمانان داخلی و خارجی و گردشگران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با بیش از 60 تاجر بین‌المللی در صادرات پسته نام سیرجان را به جهانیان معرفی می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: رایزنان اقتصادی ایران در 24 کشور امروز از نخستین و بزرگ‌ترین کارگاه تولید گلیم شیریکی پیچ که در کشور و دنیا بی‌نظیر بوده و این هنر تنها در نزد بانوان سیرجانی است، بازدید می‌کنند و با نحوه‌ی بافت و وضعیت بازارهای جهانی آن آشنا می‌شوند.

وی افزود: امروز منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی سیرجان بعنوان نخستین و فعال‌ترین منطقه‌ی اقتصادی کشور با همه‌ی زیرساخت‌ها، سیرجان را به بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مبدل کرده است و این هیئت از این منطقه بازدید می کند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: فردا نیز رایزنان اقتصادی ایران از شهرستان بردسیر و پیشرفت‌های این شهرستان بازدید و با ظرفیت‌های شهرستان آشنا می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا