گوناگون

پیش‌بینی برداشت 350 تن میگو از مزارع پرورشی چابهار

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار گفت: با برداشت فصل دوم میگوهای پرورشی از مزارع چابهار، در مجموع میزان تولید میگو در این مزارع امسال به 350 تن خواهد رسید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، سید وحید حاج سیدجوادی، اظهار کرد: پیش‌بینی برداشت 200 تن میگوی پرورشی در فصل نخست برداشت محقق شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار در ادامه خاطرنشان کرد: فصل دوم برداشت از مزارع میگوی چابهار هم‌اکنون آغاز شده است.

حاج سیدجوادی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود طی فصل دوم برداشت حداقل 150 تن میگوی پرورشی از مزارع چابهار برداشت شود.

وی اظهار کرد: بنابراین در مجموع میزان تولید میگوی پرورشی در چابهار امسال به 350 تن خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: میگوهای پرورشی تولید شده بین 12 تا 25 گرم وزن دارند.

حاج سیدجوادی ادامه داد: امسال در مجموع 170 هکتار از مزارع میگوی پرورشی در چابهار زیر کشت رفت.

وی تاکید کرد: چهار سال متوالی بود که به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی چابهار امکان پرورش میگو از بین رفته بود و پرورش دهندگان هر ساله متضرر می‌شدند.

وی با بیان اینکه امسال نیز این ویروس از اواسط مرداد در بیش از 40 هکتار از مزارع چابهار شیوع پیدا کرد، عنوان کرد: امسال توانستیم با کنترل دمای آب تا حدودی از رشد بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.

وی گفت: امیدواریم مسئولان توجه ویژه‌ای به پرورش دهندگانی که در نقطه صفر مرزی مشغول به کار هستند داشته باشند تا آنها بتوانند با آسودگی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

حاج سیدجوادی تاکید کرد: همچنین امیدواریم با تدابیری که از سوی سازمان دامپزشکی کشور و سازمان شیلات ایران اندیشیده می‌شود در سال آینده بتوانیم کنترل بیشتری روی ویروس بیماری لکه سفید داشته باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا