گوناگون

سیستان و بلوچستان در سوگ مولای متقیان رخت عزا بر تن کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آواي حزن انگيز مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و ناله و شيون سوگواران، نوحه خواني و سينه زني عاشقان مولا علي (ع) از تمام مساجد و حسينه ها، حال و هواي ديگري به اين استان بخشيده است.

مردم استان با حضور در مساجد سراسر استان در شب های قدر با ذكر دعا و مناجات كه پيوند خورده با نام امام علي(ع) است از سفره پر بركت الهي خواستار مغفرت و آمورزش و توفیق و عزت برای تمایم مسلمانان شدند.

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شبی که فرق مولای متقیان (ع) در مسجد کوفه به تیغ منافقان شکافته شد با نوحه خوانی، مرثیه سرایی و انجام اعمال شب قدر در غم آن امام همام عزاداری کردند.

 آیین عزاداری شب های قدر از ساعت ۲۲  شب در شهرهای مختلف استان با قرائت قرآن، مرثیه سرایی، دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی تا ساعت سه بامداد در مساجد،حسینیه ها و تکایای سراسر استان ادامه یافت.

مردم ولایتمدار زاهدان نیز همچنین صبح روز شنبه با تجمع  و حضور پر شور خود در مسجد حضرت علی(ع) در این شهرستان در مراسم سوگواری نخستین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت  به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

در این آیین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه با دسته های سینه زنی و عزاداری در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) نوحه سرایی کردند.

مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان با عرض تسليت سالروز شهادت حضرت علي (ع) گفت: مردم عزادار و سوگوار زاهدان طبق سنت هر ساله از صبح امروز در دسته ها و هيئت هاي عزاداري در مقابل مسجد حضرت علي ابن ابيطالب (ع) به هم پيوستند تا در طی مراسمی محوری ارادت خود را به مولای متقیان نشان دهند.

حجت الاسلام عیسی بزمانی اظهار داشت: مردم ولايتمدار و شهيد پرور سيستان و بلوچستان هم چون سال هاي گذشته با شكوه و عظمت خاصي مراسم احيا ماه مبارك رمضان را برگزار كردند و با حضور گسترده در مساجد و مصلاها، ضمن راز و نياز با پروردگار و قرائت ادعيه مختلف به عزاداري شهادت امام نخست شيعيان حضرت علي (ع) پرداختند.

وی گفت: مراسم دسته روي هيئت هاي مذهبي در تمام شهرستان هاي استان با شكوه و حضور پرشور مردم برگزار شد و زاهدانی‌ها در دومین شب از شب‌های قدر با حضور در مساجد و حسینیه‌ها و احیا و شب زنده‌داری تا سحرگاهان به راز و نیاز با خالق یکتا پرداختند.

وی اظهار داشت: مساجد المهدی (ع)، الزهرا (س) و حسینیه یزدی‌ها، بیت‌الرقیه (س)، مسجد الغدیر، مسجد امام رضا (ع)  و حضرت صدیقه(س) به‌عنوان مساجد محوری به مناسبت برگزاری مراسم لیالی قدر میزبان عزاداران خاندان عصمت و طهارت (ع) در زاهدان هستند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با تبلیغات منفی تلاش دارد حضور مردم معتقد و متدین ایران اسلامی را در آیین‌های مذهبی به‌ ویژه شب‌های قدر کمرنگ جلوه دهد ادامه داد: خوشبختانه با حضور پر شور و پر رنگتر مردم استان بیش از گذشته این توطئه دشمن نیز خنثی و بی اثر ماند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا