گوناگون

سیل و تگرگ 100 میلیارد ریال به مزارع و باغات کلات خسارت وارد کرد

81191703 5744366

محمدرضا قره خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید تگرگ هفته گذشته، باعث جاری شدن سیل در شهرستان کلات شد که در طول 50 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: بارش تگرگ و سیل به اموز زیربنایی و کشاورزی زیادی در شهرستان کلات خسارت وارد کرد.

وی گفت: در سطح کشاورزی حدود 200 هکتار از شالیزارهای دهستان هزار مسجد، 250 هکتار باغات سیب و گردو، 200 راس دام و دو مرزعه شیلات به صورت صد درصد از بین رفته اند.

وی همچنین از وارد شدن خسارت به 20 واحد مسکونی،تجاری و دامی، خسارت به چندین دستگاه تراکتور، موتورسیکلت، خودروهای پراید، وانت، نیسان و ادوات کشاورزی خبر داد.

وی با بیان اینکه سیل رخ داده به 10 روستای شهرستان کلات خسارت وارد کرد، افزود: خوشبختانه با اطلاع رسانی یکی از اهالی روستای ˈچهارراهˈ و تلفن به پاسگاه نیروی نتطامی این سیل هیچگونه خسارت جانی بدنبال نداشته است.

قره خانی با اشاره به خسارت وارد شده در بخش زیربنایی بر اثر سیل رخ داده، گفت: قطع کامل آب شرب مجتمع شهدای هزار مسجد با زیر پوشش داشتن 11 روستا، قطع برق چهار روستا و مسدود شدن راه ارتباطی چندین روستا از جمله خسارات زیربنایی بود.

فرماندار کلات با اشاره به اقدامات انجام شده بدنبال این سیل بی سابقه ، اظهار کرد: با حمایت استاندار خراسان رضوی و مدیریت بحران استانداری، مشکل قطع برق روستاهای مربوطه در کمتر از 10 ساعت برطرف شد.

وی در پایان گفت: بازگشایی مسیر منطقه لایین کهنه و روستای چهارراه شهرستان کلات که بر اثر این سیل 100 درصد تخریب شده بود، انجام شد و هم اکنون بازسازی و مرمت جاده در حال انجام است.

7487/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا