گوناگون

سیمای جمهوری اسلامی ایران در برابر موج اسلام ستیزی قدعلم خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست هماهنگی مسئولان کنگره بین المللی خطر جریانهای تکفیریها در جهان اسلام با شورای معارف سیما اظهارداشت: به دنبال برگزاری “کنگره خطر جریان های تکفیری ها در  جهان اسلام” معاونت سیما برنامه ریزی گسترده ای در بسیج رادیو تلویزیون های اسلامی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمامی رسانه های صوتی تصویری و مجازی موظفند جنایات تکفیری ها را بازگو کنند و برای بیان مظلومیت اسلام در موج اسلام ستیزی که در دنیای امروز به وجود آمده است سیمای جمهوری اسلامی تمام قد پای کار آمده است.

وی در ادامه با تاکید بر پروژه اسلام هراسی غرب اضافه کرد: امروز بایستی تمامی علمای اهل تسنن و تشیع در کنار یکدیگر بایستند تا با پدیده شوم تکفیر مبارزه کنند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به نقش رسانه های مجازی در ارائه تصویری مخدوش از اسلام ناب محمدی اشاره کرد و گفت: شبکه قرآن و معارف سیما با برنامه شب آسمانی توانست حقایق بسیاری در زمینه وهابیت را به مخاطب عام ارائه نماید به طوری که براساس نظرسنجی های موجود 30 درصد از مخاطبان این برنامه اهل تسنن بوده اند که از طریق پیامکهای ارسالی رضایت 90 درصدی خود را از برنامه نیز اعلام کردند.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: تمامی علما و دانشمندان حوزه دین و رسانه باید به صورتی علمی به بیان خاستگاه تکفیریها در جهان اسلام بپردازند و شبکه قرآن و حوزه سیما را در زمینه رفع شبهات این فرقه ضاله یاری رسانند.

گروسی همچنین بر حضور پررنگ در اطلاع رسانی کنگره خطر جریان های تکفیریها در جهان اسلام تاکید کرد و افزود: در زمینه ساخت مستند، تیزر، میزگرد و برنامه های گفت وگو محور، حوزه سیما امکانات خود را به کار خواهد بست.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیزاده موسوی، دبیر کنگره خطر جریانهای تکفیری در سخنانی به پیشینه کنگره خطر جریانهای تکفیریها در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 پیش کنگره در دو کانون اصلی بحران یعنی در سوریه و پاکستان برگزار شده و تمامی علمای تسنن و تشیع در مباحث و سخنرانی های خود به این خطر فراگیر تاکید دارند.

لازم به ذکراست کنگره خطر جریانهای تکفیریها در جهان اسلام با هدف بیان جنایات تکفیریها در جهان اسلام اجلاس خود را در شهر قم برگزار می کند و آیت الله مکارم شیرازی ریاست آن و آیت الله سبحانی دبیر علمی این هم اندیشی را برعهده خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا