گوناگون

سینما می‌تواند میدان مبارزه اصلی ما با غرب باشد/ در نقد دیگران منصف باشیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاح «سینما روایت» شامگاه یکشنبه 4 خرداد با نمایش کمیک موشن‌های «مصطفی» و «عباس» از مجموعه «نام‌ها» به کارگردانی رضا میرکریمی با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محمدرضا شرف‌الدین رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، رضا میرکریمی، جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت و چهره‌های سینمایی در مجموعه فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.

سردار نقدی به عنوان یکی از سخنران مراسم با تاکید بر اینکه داشتن نقد اصولی و مستند لازمه پیشرفت در هر زمینه‌‌ای است، گفت: در دین اسلام هم آمده است که در نقد خود بی‌رحم باشید اما در نقد دیگران با انصاف برخورد کنید.

این مقام نظامی با اشاره به افتتاح «سینما روایت» و نقشه راهی که باید دنبال کند، توضیح داد: شما می توانید در «سینما روایت» با ارائه کارهای هنری از سوی جوانان توانمند، جامعه را در راه رشد قرار دهید و فرصت اعتلای هنر و هنرمندان جوان را نیز فراهم آورید.

وی افزود: ما قبول داریم که سینما، رسانه بسیار مهمی در عصر امروز است. سینما جامعه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و کشورهای غربی از جمله صهیونیست‌ها عرصه سینما را ابزار خود قرار داده‌اند و از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند. سینما می تواند میدان جنگ و مبارزه اصلی ما با غرب باشد. ما در این عرصه کوتاه نمی‌آییم و مبارزه با ظالم و ستمگر عین عقلانیت است و خسارتهایی که در مبارزه وارد می‌شود از خسارت‌هایی که در تسلیم  شدن به دشمن وجود دارد بسیار کمتر است. بسیاری از افراد عقلانیت را در سازش و تسلیم شدن در برابر دشمن می‌دانند که مردم دلسوز با تحمل موشک‌های دشمن نشان دادند که بهترین روش مقاومت است.

سردار نقدی تاکید کرد که براساس عقلانیت در عرصه فرهنگی این راه را ادامه می‌دهیم و در این راه نیازمند وجود سرداران رشیدی هستیم که با تولید آثار دفاع مقدس این مسیر را ادامه دهند و با ابتکار عمل و تولید محتوای غنی تفکرات خودمان را در دنیا عرضه کنند. ظرفیت‌های فرهنگی غنی بسیاری در کشور ما وجود دارد و  ما باید این ظرفیت‌ها را به درستی به دنیا عرضه کنیم. هنر در این است که این فرهنگ غنی را با هنر و زیبایی‌های آن شناخته و مسایلی را به آن وارد کنیم که موجب تعالی شود.

وی رسانه را رکن مهم قدرت دانست و یادآور شد: کارکرد سلاح گرم در جامعه امروزی روز به روز کمتر شده و قدرت اداره افکار عمومی جای آن را گرفته است و از این راه بر افکار عمومی تاثیر می‌گذارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگر صحبت هایش اشاره کرد: زرادخانه غنی که ایران دارد در هیچ جای دنیا وجود ندارد ولی بالاتر از اینها قرآن است.

سردار نقدی خطاب به جوانان عنوان کرد: شرط موفقیت در این راه این است که جوانان زود خسته نشوند و راه را تا رسیدن به مقصد نهایی و تولید آثار فاخر ادامه دهند. امیدوارم جوانان ما به جایگاهی برسند که بتوانند به شکست دشمن در زمینه جنگ نرم کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا