گوناگون

عادل مجللی بهترین نتیجه تاریخ قایقرانی کشور را رقم زد

به گزارش خبرنگار مهر، با برگزاری رقابت های مسافت 200 متر کاپ 3 جهانی آبهای آرام، عادل مجللی با قرارگیری در رده نخست دور نیمه نهایی نتیجه ای درخشان کسب کرد و به فینال A راه یافت.

مجللی در فینال A کانوی یکنفره 200 متر با حریفانی از فرانسه، لیتوانی، پرتغال، ژاپن، روسیه، مجارستان، کانادا و آلمان رقابت کرد و در نهایت با زمان 42.13 ثانیه در رده نهم جهان قرار گرفت.

در این مسابقه الکسی کوروواشکو از روسیه با زمان 39.98 مدال طلا، جوجنیچ شوکلین از لیتوانی با زمان 40.11 ثانیه مدال نقره و ناویا ساکاموتو از ژاپن با زمان 40.62 ثانیه مدال برنز کسب کردند.

با این نتیجه عادل مجللی بهترین نتیجه قایقرانان کشورمان در یک ماده المپیکی در مسابقات کاپ جهانی از ابتدای حضور نمایندگان ایران در این رقابت ها را بدست آورده است.

این ملی پوش گلستانی پیش از این در کانوی تک نفره در مسافت 200 متر توانست به فینال A کاپ جهانی در مجارستان راه پیدا کند. در کانوی تک نفره مردان در مسافت 200 متر، عادل مجللی در مرحله نیمه‌ نهایی با زمان 40.602 در گروه خود اول شد و به فینال A صعود کرد. وی در این مرحله مقابل نمایندگان فرانسه، لتونی، پرتغال، ژاپن، روسیه، مجارستان، کانادا و آلمان رقابت کرده است.

عادل مجللی به عنوان یک پدیده در کاپ جهانی ظاهر شده و یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی اینچئون است.

مجللی در سال 91 در مسابقات زیر 23 سال اسلواکی3 مدال طلا کسب کرد. پیش از آن در سال 2009 در 3 رشته شرکت کرد و یک طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورد. در سال 2011 در رده بزرگسالان مسابقات قهرمانی آسیا به نشان طلا دست یافت و همان سال در مسابقات جهانی آلمان در حالی که شانس کسب مدال داشت به مقام پنجم رسید. 2 بار در قالب تیم استانی در رقابت های تاجیکستان عنوان نخست را کسب کرد و در مسابقات سال گذشته ازبکستان نیز یک مدال طلا و یک مدال برنز تصاحب کرد.

وی چندین رکورد داخلی را نیز به نام خود ثبت کرده است. از جمله آن برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران به مسابقه نهایی روسیه در سال 2009 راه پیدا کرد. سال 2012 نیز باز هم در مسکو برای نخستین بار در رقابت های کاپ جهانی به رتبه سوم دست یافت. ضمن این که بهترین رکورد کانو هزار متر و 200 متر ایران در اختیار این پاروزن گلستانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا