اخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به شاسی بلند چینی چری تیگو ۳X اسپرت + عکس

چری تیگو ۳ که با نام MVM X33 در کشور ما تولید می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های خودروسازی چری چین است. با وجود اینکه مدتی است که نسل جدیدی از چری تیگو ۳ با زبان طراحی جدید چری در چین معرفی و عرضه شده است، اما همچنان نسخه فیس‌لیفت نسل قبلی این خودرو در کشور ما به تولید می‌رسد. با میهن پست همراه شوید.

در این میان اخیراً در نمایشگاه خودروی پکن، چری از نسخه اسپرت تیگو ۳ با نام چری تیگو ۳X رونمایی کرده است تا جوانان علاقه‌مند به شاسی‌بلند که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند را هدف قرار دهد.

ازنظر ظاهری، چری تیگو ۳X با کاپوت و صندوق‌عقب کوچک، کاورهای گلگیر مشکی رنگ و ریل‌های سقفی کوچک جلب توجه می‌کند. اندازه چرخ‌ها به نظر اندکی کوچک می‌آید اما رینگ‌های آلومینیومی از طراحی اسپرت خوبی بهره می‌برند.

چری تیگو ۳X در ابتدا تنها با یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۰۶ اسب بخاری بنزینی در دسترس خواهد بود که اصلاً برای این خودرو کافی نخواهد بود. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده ۶ دنده دستی یا CVT همراه خواهد شد. خوشبختانه یک پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربو در اوایل سال ۲۰۱۷ برای این خودرو در دسترس خواهد بود که می‌تواند قدرت مناسب ۱۵۰ اسب بخار را برای این کراس اور کوچک فراهم کند. ابعاد این خودرو ۱۵۷۰/۱۷۶۰/۴۲۰۰ و فاصله محوری آن ۲۵۵۵ میلی‌متر است.

در کابین خودرو می‌توان ترکیب جذاب دو رنگ مشکی و نارنجی را مشاهده کرد. در مرکز کنسول نه‌چندان شلوغ این خودرو، یک صفحه نمایش لمسی پنج اینچی قرار دارد. صندلی‌های چرمی مشکی رنگ که در آن‌ها نیز رگه‌هایی از رنگ نارنجی به‌کاررفته است و فرمان خوش‌فرم این خودرو مجموعاً طرحی اسپرت تر را نسبت به نسخه معمولی تیگو ۳ به آن دادهاند.

در عقب تیگو ۳X شاهد شباهت‌های فراوانی بین این خودرو و سایر محصولات نسل جدید چری هستیم. چراغ‌های عقب شباهت زیادی به چراغ‌های چری فالوین جدید (ام وی‌ام ۳۱۵) داشته و انحناهای روی در عقب نیز بسیار شبیه به تیگو ۵ می‌باشند.

شیشه عقب کمی از آنچه که باید باشد کوچک‌تر به نظر می‌رسد و درنتیجه نخواهد توانست دید مناسبی را برای راننده فراهم سازد. در پایین این شیشه نیز آرم چری در وسط نوار کرومی عریضی قرار گرفته است.

درمجموع می‌تواند گفت که چری تیگو ۳X نسبت به نسخه معمولی آن کمی اسپرت تر و جوان‌پسندتر شده است. هرچند که قطعاً موتور ۱٫۵ نسخه پایه آن نخواهد توانست نیازهای جوانان عشق سرعت را ارضا کند، اما شاید موتور ۱٫۲ لیتری توربوشارژ آن بتواند کمی شرایط را تغییر داده و جوانان را بیشتر به این خودرو علاقه‌مند سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا