Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

گرفتن آب از هوا توسط دو محقق ایرانی دانشگاه Simon Fraser

گرفتن آب از هوا توسط دو محقق ایرانی دانشگاه Simon Fraser این روزها در حالی مورد توجه حوزه علم قرار گرفته است که کره زمین در چند سال اخیر با مشکل کم‌آبی شدیدی مواجه شده و بسیاری از کشور‌ها برای حل این بحران سرمایه‌گذاری و تحقیقاتی را انجام داده‌اند. در این میان، چند تن از محققان دانشگاه Simon Froxer دستگاهی را ساختند که می‌تواند بحران آب را حل کند. با میهن پست همراه شوید.

گرفتن آب از هوا توسط دو محقق ایرانی در حالی آزمایش های خود را با محققان دانشگاه Simon Fraser دستگاهی را ساختند که از هوای مرطوب محیط، آب تولید می کند.طبق گفته محققان، این ماشین قادر به تولید آب از هوای بیرون است. آن‌ها امیدوارند که این تکنولوژی بتواند روزی بحران کم‌آبی جهان را حل کند. مجید بهرامی، پروفسور دانشگاه Simon Fraser، سه سال اخیر را به همراه فرشید باقری بر روی طراحی دستگاه تولید آب کار کرده است.

گرفتن آب از هوا
نمونه اولیه این دستگاه از یخچال‌های معمولی بزرگ‌تر است و رطوبت را از هوا می‌گیرد و به آب آشامیدنی تبدیل می‌کند.

بهرامی در این خصوص می گوید:

محیط اطراف ما همیشه مقداری رطوبت دارد. ما قادریم از محیط‌های شبیه به بیابان هم آب تولید کنیم که این امر قبلا میسر نبود. این دو اظهار داشتند که این تکنولوژی نو‌ظهور، با توجه به محیط قادر به تولید ۱۹ تا ۴۰ لیتر آب در روز است.

این محقق بر این باور است که همیشه هوا هست و هیچ ترسی از تمام شدن هوا نداشته باشید. چون به اندازه کافی رطوبت وجود دارد که نیاز انسان‌ها را برطرف کند و به‌صورت خودکار دوباره ایجاد شود. در حال‌حاضر این دستگاه از برق برای به‌کار انداختن موتور‌هایش استفاده می‌کند. اما محققان در حال کار بر روی دستگاه دیگری هستند که با صفحه‌های خورشیدی کار کند.

منبع: cbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا