گوناگون

شبکه های ماهواره ای دلسوز ما نیستند ، دشمن به دنبال تخریب حرمت خانواده در جامعه ماست

81225135 5802213

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نخستین جمعه از ماه مبارک رمضان در نماز جمعه شیراز افزود: بیش از 80 کانال ماهواره ای به پخش برنامه های پوشش نامناسب و مد می پردازد، این ها می خواهند خانواده را از ما بگیرند، معنویت را هدف قرار داده اند و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای اقبال و توجه بیشتر به معنویت است و همه باید در این مسیر دست به کار شوند و برنامه داشته باشند.

امام جمعه شیراز در همین زمینه گفت : تعداد شبکه های فارسی زبان ماهواره ای از سه شبکه در سال 1373 اکنون به 150 شبکه رسیده است، یک هزار 800 ماهواره در ایران قابل دسترسی است و برنامه های آنها قابل دریافت است، بیش از 250 شبکه برای کودکان و نوجوانان ما برنامه می سازند و برنامه پخش می کنند، آیا در واقع آنان دلسوز ما و دین ما هستند که این همه شبکه تلویزیونی برای ما به راه انداخته اند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس خاطر نشان کرد: بر اساس نظر یکی از متفکران غربی در خصوص شیوه سلطه بر کشورهای اسلامی و مسلمانان، متفکران غرب اعتقاد دارند که سلطه بر کشورهای اسلامی با توپ و تانک میسر نمی شود، باید اخلاق مداری و خداگرایی، عفت و معنویت و حجاب را از آنان بگیرند و امروز اسنادی که از نظام سلطه به دست آمده همین را نشان می دهد ، این ماهواره ها هم در همین راستا راه اندازی شده است.

آیت الله ایمانی اضافه کرد : دولت و مسئولان وظیفه دارند که فضای مجازی را از مسایل ارزشی پر رنگ کنند، هنرمندان باید به کار افتاده و بازی ها و امکانات مناسب و متناسب برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند، فضای شاداب و با نشاط توام با معنویت و با توجه به ارزش ها ایجاد شود تا مردم از آن بهره مناسب ببرند.

امام جمعه شیراز بر لزوم مطالعه بر روی محتوای فضای مجازی تاکید کرد و گفت : بعضی از مسئولان دائم به دنبال افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت هستند اما محتوای فضای مجازی را دنبال نمی کنند و این یک درد است، آنها این همه امکانات در فضای مجازی فراهم کرده اند که اعتقادات ما را بشکنند و ما نباید در مقابل آن بی تفاوت باشیم.

خطیب نماز جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش به رخدادهای عراق و عملکرد تکفیری ها اشار کرد و گفت : عراق طی سال های اخیر کارهای بزرگی انجام داد و به بصیرت و بینش سیاسی لازم رسید، آمریکا برای از بین بردن این قدرت و بصیرت حرکتی را آغاز کرد و این جنگ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، جنگ دلبستگان به آمریکا و مخالفان آمریکا است نه جنگ شیعه و سنی و فرق اسلامی ؛ جنگ تکفیری ها جنگ شیعه و سنی نیست .

امام جمعه شیراز گفت : آمریکا و استکبار از قبل شرایط و امکانات وضعیت امروز عراق را فراهم کرده اند، آمریکا انتظار داشت حکومت دست نشانده ای در عراق داشته باشد تا هم مزاحم ایران باشد و هم حافظ منافع آمریکا در منطقه و حال که اینگونه نشد موضوع تکفیری ها را پیش کشیده است.

وی اضافه کرد: هم سنی و هم شیعه در بسیج و مبارزه با تکفیری ها شرکت کرده اند، هم علمای سنی و هم علمای شیعه اعلامیه داده اند که مخالف این جنگ هستند و طرفداران آمریکا و بعثی های صدامی و عناصر فریب خورده و مخالفان آنهایی که دین و آزادی می خواهند، اقدام به جنگ افروزی کرده و می کنند و امروز باید بیش از هر زمان بصیرت و هشیاری خود را حفظ کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز قلم تاکید کرد: قلم یکی از مواهب بزرگ الهی است و قدرت استفاده از قلم را خداوند به انسان متذکر شده و به آن قسم خورده است.

امام جمعه شیراز گفت : آزادی بیان و قلم از حقوق مسلم مردم است که باید با حفظ ارزش های واقعی جامعه اسلامی همراه باشد، آزادی بیان و قلم باید با ارزشهای ملت مسلمان همراه باشد ، متاسفانه امروز برخی آزادی را غلط بیان و استفاده می کنند در حالیکه جامعه اهل قلم باید تفاوت لازم را بین واقعیت ها،هرزه گویی و ارزش ستیزی درک کند، قلم باید در خدمت اهداف بلند ارزش های ملی ملت مسلمان باشد.ک/2

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا