گوناگون

شبکه های نیکوکاری در خلخال راه اندازی شد

81240136 5827685

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال روز چهارشنبه در آیین افتتاح این شبکه در مسجد مهدیه محله جعفریه خلخال از راه اندازی شبکه های نیکوکاری کمیته امداد در مساجد این شهرستان خبر داد.

بهرام علی قلی زاده افزود: از هفت شبکه نیکوکاری در نظر گرفته شده از سوی مرکز استان به این شهرستان شبکه نیکوکاری محله جعفریه دومین شبکه نیکوکاری شهر خلخال پس از شبکه نیکوکاری مسجد امام زمان (عج) است که به همت هیات امنای مسجد مهدیه در این محل راه اندازی شده است.

وی گفت: دو شبکه نیکوکاری نیز در آینده در مراکز بخش های شاهرود و خورش رستم و سه شبکه نیز در مناطق مختلف شهر خلخال راه اندازی شده و با این کار زمینه برای افزایش خدمات ارائه شده به نیازمندان و ریشه کنی فقر از جامعه فراهم خواهد شد.

وی هدف از راه اندازی این شبکه های نیکوکاری مردم نهاد را شناسایی نیازمندان و محرومان هر منطقه توسط اعضای شبکه نیکوکاری آن منطقه ، ترویج فرهنگ انفاق ، نهادینه کردن مدیریت احسان و نیکوکاری توسط مردم و استفاده از حداکثر ظرفیت های مردمی برای حمایت نیازمندان جامعه ذکر کرد.

وی اظهار کرد: لیست افراد نیازمند مناطق شهری و روستایی خلخال پس از شناسایی و تایید شبکه های نیکوکاری به کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان ارائه و افراد مشمول حمایت از انواع حمایت های مختلف این نهاد مقدس بهره مند می شوند.

وی افزود: 10 درصد جمعیت خلخال شامل پنج هزار خانوار زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال بوده و از انواع خدمات حمایتی این نهاد بهره می برند.

وی گفت: در سال گذشته درآمد این کمیته از محل کمک های مردمی 12 میلیارد ریال بود که صرف ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان این شهرستان شد.

وی اظهار کرد: 340 یتیم این شهرستان زیر چتر حمایتی یک هزار و 800 حامی قرار دارند و در سال گذشته چهار میلیارد و 88 میلیون ریال از سوی حامیان به حساب بانکی یتیمان کمک مالی واریز شد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال نیز در این آیین با قدردانی از کار نیک و خیرخواهانه اعضای شبکه نیکوکاری مسجد مهدیه خلخال که دفتر و امکانات این شبکه را به صورت رایگان قرار داده اند گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای انجام کارهای خیرخواهانه است.

7119/594/530

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا