گوناگون

سرقت اینترنتی میلیونی با استفاده از رمز دوم کارت دوست

81240137 5827696

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا)، سرهنگ «داود عبدالمالکی» در تشریح این خبر گفت: در پی رسیدگی به شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکیش، پرونده ای در پلیس فتای شهرستان بهارستان (غرب استان تهران) تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اینکه شاکی در اظهارات خود اطلاعات خاصی برای یافتن سارق ارائه نداده بود، ماموران پلیس با بررسی تراکنش های بانکی شاکی، متوجه شدند مبلغ مورد نظر طی دو مرحله جهت خرید شارژ تلفن همراه به سرقت رفته است .

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتای بهارستان با انجام تحقیقات فنی و تخصصی توانستند شخصی به نام ˈالف – فˈ که از دوستان شاکی را در خیرآباد شناسایی کنند که بعد از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی متهم دستگیر شد.

عبدالمالکی اظهار داشت: متهم در اعترافات خود عنوان داشت، هنگامی که اطلاعات حساب بانکی دوستم را از دفتر حسابهای مغازه وی مشاهده کردم وسوسه شده و آن را یادداشت و اقدام به سرقت از حساب دوستم کردم.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان گفت: توصیه ما به شهروندان این است که رمز عبور و اطلاعات حساب بانکی را به هیچ عنوان در جایی یادداشت نکرده و یا در گوشی تلفن همراه خود ذخیره نکنند و رمز بانکی خود را در فواصل زمانی مناسب تغییر دهند.

تهرام/1348

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا