گوناگون

مقدمات راه اندازی نمایندگی اموال تملیکی کهگیلویه وبویراحمد فراهم است

81240147 5827712

به گزارش خبرنگارایرنا، فتاح محمدی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز کهگیلویه وبویراحمد افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده از سوی سید موسی خادمی استاندار با سازمان فروش اموال تملیکی کشور قرار است این دفترنمایندگی آن به زودی در استان راه اندازی شود.

وی بیان کرد: خلاء نمایندگی فروش اموال تملیکی در استان موجب بروز مشکلات فراوانی در زمینه جمع اوری و ضبط کالاهای قاچاق و مکشوفه شده است که با ایجاد دفترنمایندگی بسیاری از دغدغه های موجود مرتفع خواهد شد.

محمدی اظهار کرد: هم اکنون امور مربوط به فروش اموال دولتی به صورت پراکنده در برخی دستگاه های اجرایی و یا قضایی کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود که با تشکیل و راه اندازی نمایندگی این سازمان تمام این امور شامل جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت درمی آید در این شعبه رسیدگی و ساماندهی خواهد شد.

وی به برخی ناهماهنگی ها و تعامل نداشتن میان دستگاه های ذیربط و متولی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اشاره کرد و افزود: قانون به صراحت وظایف و مسوولیت هر نهادی را مشخص کرده است.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های دستگاه های امنیتی و انتظامی در استان صدور مجوز برای ایستگاه های ثابت ایست و بازرسی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که با توجه به مکاتبات انجام شده با وزارت کشور و به دلیل بروز مشکلاتی از جمله ایجاد ترافیک در محورهای ارتباطی با این موضوع مخالفت کرده است.

محمدی افزود: البته وزارت کشور هم اکنون با ایجاد ایست بازرسی موقت در سه منطقه و گلوگاه اصلی قاچاق کالا و ارز این استان شامل پل بریم، پل کتا و منطقه تنگ سرخ یاسوج موافقت کرده است.

جانشین و رییس دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: تعداد دستگیر شدگان قاچاق کالا در استان در سال 92 دو هزار و 400 نفر بود.

حسین بهمنی افزود: تعداد متهمان قاچاق کالا و ارز در استان در سال 91 نیز یکهزار و 700 نفر بود.

وی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در سال 92 را با 19 درصد افزایش نسبت به سال 91 نیز افزون بر 222 میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر گمرک کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست نبود انبار برای نگهداری اموال مکشوفه بویژه کالاهای زود فاسد شدنی را یکی از معضلات اساسی در این راستا اعلام کرد.

بهنام احمدی افزود: برخی کالاهایی که تاریخ مصرف آنها محدود است به ناچار به انبارهای استان فارس ارسال می شود که در این راستا نیز باید مجوز لازم از سوی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادر شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد نیز دراین نشست بر ضرورت همراهی و تعامل بیشتر نیروی انتظامی برای انجام ماموریت ها و وظایف این دستگاه نظارتی تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی استان در این راستا باید بیش از پیش همکاری کند.

ولی دهبانی نژادیان تعداد پرونده های ورودی امسال قاچاق کالا و ارز در استان را 113 مورد و شمار پرونده های مختومه در این مدت را نیز 139 مورد اعلام کرد.

وی افزود: حدود 57 پرونده نیز از سال های گذشته تاکنون در زمینه قاچاق کالا و ارز در شعبه های مختلف تعزیرات حکومتی استان موجود است.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآوورده های نفتی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست از افزایش قاچاق سوخت در استان بویژه از زمان اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تاکنون خبر داد.

اسدالله طاهری با اشاره به کشف حدود هشت هزار لیتر گازوییل غیرمجاز در استان در سه ماه نخست امسال، گفت: میزان قاچاق سوخت در این فرآورده نفتی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 60درصد رشد داشته است.

وی ارزش ریالی این میزان قاچاق سوخت را 200 میلیون ریال عنوان کرد و یادآور شد: افزایش قاچاق فرآورده های نتی به ویژه بنزین و گازوییل در این استان به روش های مختلف در حال انجام و در عین حال رو به افزایش است.

طاهری سوءاستفاده از کارت های هوشنمد در تاکسی های برون شهری ودرون شهری و فروش خرده فروشی بنزین در جایگاه های سوخت استان را یاداور شد و افزود: دستگاه های مربوطه و متولی نسبت به ساماندهی و غیرفعال کردن این کارت ها در اسرع وقت اقدام کنند.

671/7530

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا