گوناگون

شب قدر، شب مغفرت الهی و اوج بندگی انسان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: شب قدر تجلی گاه توحید، ولایت، اوج بندگی و فرصتی برای آشتی گناهکاران با خداوند است.

وی همچنین با بیان اینکه شب قدر قلب ماه رمضان است، اظهارداشت: شب قدر در قرآن کریم گاهی به عنوان لیله المبارکه معرفی شده است.

خطیب جمعه رشت گفت: در شب قدر درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده می شود و در قرآن کریم از شب قدر به عنوان شبی یاد شده که افضل از هزار ماه است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان است، افزود: کمک به نیازمندان جامعه در همه زمان ها باید انجام شود اما این کمک و مساعدت در ماه رمضان رنگ و بویی دیگر دارد.

آیت الله قربانی اظهارداشت: روز قدس روز بسیار بزرگی در تاریخ اسلام است و همه مردم با فریاد مرگ بر اسرائیل در راهپمایی این روز شرکت کنند.

وی اذعان داشت: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس موجب تقویت روحیه مقاومت و آبروی امت اسلام و مسلمانان خواهد شد.

امام جمعه رشت گفت: روز جهانی قدس روز رسوایی صهیونیست ها و استکبار است بنابراین مسلمانان و ملت های آزاده جهان در این روز از اعماق وجود بیزاری خود را از صهیونیست های غاصب و حامیان آنها اعلام می کنند.

وی افزود: روز قدس روز بیداری ملت های مسلمان و آزاده جهان است که با حضور در راهپیمایی، خشم و انزجار خود را از جنایات آمریکا و صهیونیست های غاصب ابراز خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا