گوناگون

شجاعي: عملکرد کي‌روش خوب بوده است

فريده شجاعي در مورد عملکرد کارلوس کي‌روش در تيم ملي فوتبال ايران، اظهار داشت: عملکرد کي‌روش طوري بوده که نمي‌توان واضح گفت او در ايران بماند يا خير. تيم ملي در 2 بازي ابتدايي خود در جام جهاني عملکرد خوبي داشت و تيم ملي کاملاً متحول شده بود، ولي در بازي سوم که عيار واقعي تيم ما بود مشکلاتي داشت. با اين حال در مجموع با امکاناتي که کي‌روش داشت نتيجه خوبي گرفت.

به نقل از تسنيم، وي ادامه داد: کي‌روش براي تمديد قرارداد با فدراسيون فوتبال رقم زيادي درخواست کرده که بايد به آن رسيدگي شود. به نظر من بهتر است کي‌روش حداقل تا پايان جام ملت‌هاي 2015 آسيا در تيم ملي بماند تا نتيجه کارش بهتر معلوم شود.

عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال تصريح کرد: ممکن است کي‌روش در کارش يکسري نکات منفي داشته باشد اما در مجموع منطفي با تيم برخورد و تيم خوبي درست کرد. اگر کي‌روش در تيم ملي بماند و نتيجه زحماتش را در جام ملت‌هاي آسيا ببينند عيار تيم و خودش بهتر مشخص مي‌شود.

شجاعي در خصوص بيانيه کانون مربيان ايران درباره کارلوس کي‌روش عنوان کرد: من در جريان کامل آن بيانيه نيستم اما هميشه همينطور بوده است. شايد اگر چنين امکاناتي در اختيار مربيان ايراني قرار مي‌گرفت آنها هم موفق مي‌شدند اما بايد قبول کنيم کي‌روش از بقيه مربيان حرفه‌اي‌تر است. او يک مربي حرفه‌اي با افکار حرفه‌اي و برنامه‌هاي حرفه‌اي است، هرچند ممکن است اين برنامه‌هاي حرفه‌اي به بدنه فدراسيون فوتبال آسيب بزند.

وي افزود: ممکن است فدراسيون فوتبال نتواند امکاناتي که کي‌روش مي‌خواهد را فراهم کند و ترجيح دهد مربي ايراني داشته باشد. فکر مي‌کنم مربي ايراني خودش را بهتر از بقيه مي‌داند اما اگر بخواهيم منصفانه قضاوت کنيم با وجود اينکه مربيان خوبي داريم و ممکن است کم از کي‌روش هم نباشند، نمي‌توانيم زحمات کي‌روش را نديده بگيريم. عملکرد کي‌روش خوب بوده، اگرچه ممکن است وقتي امکانات در اختيار مربيان ايراني باشد شايد روزي به کي‌روش برسند.

نايب رئيس بانوان فدراسيون فوتبال در خصوص رقم پيشنهادي کارلوس کي‌روش براي تمديد قرارداد گفت: دوست داريم کي‌روش رقم پيشنهادي‌اش را پايين بياورد تا حداقل براي جام ملت‌هاي آسيا در ايران بماند ولي اگر نشد ديگر دست ما نيست.

وي در پاسخ به اين سوال که در صورت عدم توافق کي‌روش با فدراسيون فوتبال، براي جانشيني او گزينه ايراني بهتر است يا خارجي، اظهار داشت: اگر فدراسيون با کي‌روش به توافق نرسد تا مسابقات جام ملت‌هاي آسيا فرصت زيادي نمانده و مربي جديد خارجي نمي‌تواند خودش را با فرهنگ و فوتبال ما وفق بدهد. به نظر من اگر با کي‌روش به نتيجه نرسيديم بهتر است براي کوتاه مدت با مربي ايراني کار کنيم و بعد از جام ملت‌هاي آسيا اگر فدراسيون صلاح دانست و پول و امکانات بود سراغ گزينه‌هاي خارجي برويم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا