گوناگون

شرکت رجا برای نوسازی ناوگان از تولیدکنندگان داخلی حمایت می کند

81149684 5669854

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی شرکت رجا، جواد طاهر افشار افزود: کاهش میانگین عمر ناوگان و افزایش سرعت قطارهای مسافری به 200 کیلومتر در ساعت، از اهداف اصلی این شرکت ریلی است.

وی از برنامه ریزی شرکت رجا برای کاهش عمر ناوگان ریلی خود به زیر 20 سال طی چهار سال آینده خبر داد و گفت: کاهش عمر ناوگان مسافری ریلی به دو طریق بازسازی و نوسازی واگن های موجود و خرید ناوگان جدید در دست پی گیری و اقدام قرار گرفته است.

وی در خصوص توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی افزود: خواسته و ترجیح مسافران و مشتریان باید در انتخاب نوع واگن ها شناسایی و مورد ارزیابی و توجه جدی قرار گیرد.

رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری رجاء محدودیت محورها و مسیرها را به عنوان یکی از محدودیت ها در توسعه ناوگان این شرکت برشمرد و گفت: نوع ریل و محدودیت های جغرافیایی، همچنین اولویت های محورهایی که نیاز به ناوگان دارند باید در توسعه ناوگان ما مورد توجه قرار گیرد.

طاهر افشار، اولویت ها و استراتژی های راه آهن در ارتقای سرعت قطارها را بر روی تأمین ناوگان جدید تأثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: همگن سازی واگن ها و کاهش تنوع بسیار زیاد واگن ها در شبکه مسافری ریلی کشور، امر دیگری است که در طراحی و برنامه ریزی توسعه و نوسازی ناوگان باید مد نظر قرار گیرد.

وی، محدودیت های خاص و فیزیکی ایستگاه ها و نیز ملاحظات جغرافیایی همچنین آب و هوایی را از دیگر مسایل پیش روی توسعه و نوسازی ناوگان برشمرد و افزود: نیروی کشنده موجود نیز بر امر طراحی و انتخاب نوع واگن های جدید تاثیرگذار هستند.

رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، تأمین منابع مالی، متناسب سازی شرایط پرداخت، کاهش زمان مذاکرات و توافقات برای عقد قرارداد، طول دوره ی تولید و واگذاری واگن ها همچنین بهره گیری از تجربیات گذشته را از مهمترین مسایل در توسعه و نوسازی ناوگان برشمرد.

طاهر افشار تاکید کرد: به همین منظور شرکت رجاء از تولیدکنندگان داخلی برای توسعه و بهسازی ناوگان خود حمایت می کند.

اقتصام(1)1108**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا