گوناگون

شرکت های مرتبط با وزارت نیرو در 40 کشور جهان فعال هستند

81171097 5707934

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، ستار محمودی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین همایش ارتقای توان ارتقای داخلی اظهار داشت: کشورهای خارجی با تعارفات سیاسی به متخصصان ما پروژه نمی دهند و اگر آنها نتوانند خودشان را اثبات کنند به مناقصه های بین المللی دعوت نخواهند شد.

وی با بیان اینکه شرکت مپنا اکنون ششمین نیروگاه ساز دنیاست و به رقیب شرکت هایی مانند میتسوبیشی تبدیل شده است، این موفقیت را نتیجه خودباوری و جرات و جسارت متخصصان و مهندسان ایرانی دانست.

محمودی تاکید کرد: وزارت نیرو و کشور در زمینه طراحی، سربلند است و توفیقات فراوانی در طراحی نیروگاه ها، سدها، تصفیه خانه های آب و فاضلاب و دیگر تاسیسات داشته است درحالیکه ما اوایل انقلاب، لوله ها و تاسیسات بسیار ساده انتقال آب را از خارج کشور تامین می کردیم و الان در زمینه تاسیسات به خودکفایی صد در صد رسیده ایم.

وی با بیان اینکه بخش های مختلف صنعتی و اجرایی کشور، هر یک در ارتقای سطح علمی و توان داخلی و تقویت اقتصاد کشور نقش وی‍ژه ای برعهده دارند، گفت: وزارت نیرو پس از 50 سال رسمیت سازمانی، در سال 1393 از سند چشم انداز وی‍ژه خود بهره می گیرد که در تهیه این سند، بیش از 400 کارشناس مجرب و صاحبنظر همکاری داشته اند و قصد داریم با این سند، جهشی در شیوه های خود ایجاد کنیم.

محمودی تصریح کرد: وزارت نیرو درصدد است روند فرسایشی گذشته را سامان داده و تغییر جهت دهد و اقدامات این وزارتخانه در جهت توسعه توان داخلی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها، حمایت از ساخت داخلی و تولید بومی، استانداردسازی فرآیندها و همچنین توسعه انرژی های تجدیدپذیر خواهد بود.

به گفته وی، در وزارت نیرو مقرر شده که حدود 60 درصد سرمایه گذاری های صنعتی انر‍ژی کشور در 10 سال آینده (معادل 150 میلیارد دلار) در مسیر ساخت داخلی هزینه شود.

قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد: امکان سرمایه گذاری و توسعه ظرفیت ها با استفاده از توان داخلی در وزارت نیرو فراهم است و این وزارتخانه، بازار آینده خوبی برای پژوهشگران و محققان به شمار می آید البته ادبیات و تاکید ما بر کیفیت تولید است.

پنجمین همایش ملی ارتقای توان داخلی، امروز سه شنبه در محل مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

این همایش با تلاش دانشگاه صنعتی شریف و مشارکت وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت و نیرو با هدف شناسایی، ارائه و مستندسازی تجارب و درس های آموخته در حوزه ارتقای توان داخلی به منظور نشر و ترویج دانش های ضمنی، بسترسازی به منظور ایجاد شبکه دانشی بین حوزه ای و ارتقای بنگاه های صنعتی و تولیدات داخلی تدارک یافته است.

نهادینه سازی الگوی ارزش گذاری و ارزیابی پروژه های ملی در کشور و ایجاد روحیه خودباوری و ترویج استفاده از تولیدات ملی نیز از دیگر اهداف برگزاری این همایش علمی است.

از محورهای این همایش می توان به ارتقای توان داخلی بر پایه درس آموزی از پروژه ها، ایجاد و ارتقای شبکه های دانشی در صنایع کشور، شاخص گذاری و ارزیابی کمی و کیفی مدیریت و اجرای پروژه های ملی، اکتساب، رسوب و اشتراک دانش و تجربه، هم افزایی بین حوزه ای به منظور بهره گیری حداکثری از توانمندی های داخلی، شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و تهدیدات شرکت های داخلی، بومی سازی فناوری و مدیریت نوآوری، مدیریت زنجیره تأمین در شرایط تحریم اشاره کرد.

سخنرانی های کلیدی، برگزاری کارگاه های آموزشی، پانل های ارائه تجارب و نمایشگاه دستاوردهای داخلی از جمله برنامه های اصلی این همایش خواهد بود.

علمی (3)**1055**1599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا