گوناگون

ششمین جشنواره موسیقی استان قزوین با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره موسیقی استان جمعه شب با حضور پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور، داود محمدی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمع کثیری از هنرمندان در سالن شهید رجایی تربیت معلم قزوین برگزار شد.

اسحق چگینی مدیر اجرایی جشنواره در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: در این جشنواره پس از فراخوان 43 اثر به دبیرخامه ارسال شد که پس از ارزیابی 38 اثر به جشنواره راه یافت که پس از سه روز اجرای موسیقی آثار برتر شناخته شدند.

وی افزود: ساماندهی این گروهها در مدت زمان کوتاه بسیار دشوار بود اما با همکاری تیم برگزاری این کار مهم بخوبی به سرانجام رسید و امشب نفرات برتر معرفی می شوند.

موسیقی قزوین به مرحله بلوغ رسیده است

چگینی بیان کرد: جشنواره ششم نشان داد موسیقی قزوین به مرحله بلوغ رسیده و از این پس باید به جشنواره های منطقه ای فکر کنیم و اگر بر روی گروههای منتخب سرمایه گزاری کنیم می توانیم میزبان جشواره های کشوری هم باشیم.

IMG08043303

مدیر اجرایی جشنواره موسیقی استان قزوین یادآورشد: باید بتوانیم میدان رقابت را در استان وسیع تر کنیم و به کارهای بزرگتر بیندیشیم و با دعوت از استانهای همجوار خود را با دیگر هنرمندان هم ارزیابی کنیم.

وی افزود: استان قزوین می تواند قطب موسیقی و محل برگزاری جشنواره های کشوری باشد و با داشتن اساتید برجسته و جوانان هنرمند و خوش ذوق این کار شدنی است.

در این مراسم پس از قرائت بیانیه هیئت داوران هنرمندان منتخب معرفی شدند که ابتدا از پیش کسوتان موسیقی استان عزیز الله محرابی، محمد وکیل ها، حسین میثمی، مسعود سخاوت دوست، سعید عاشقی، فریدون محمد بیگی، سید علی حسینی تقدیر شد.

در بخش ارکسترال کلاسیک در تک نوازی امیر حسین زارعی از گروه سمفونی نسیم، در بخش تلفیقی علی افلاطونی، در موسیقی کلاسیک گروه پاتینک به سرپرستی حمید بنی سعید و گروه اسپرینگ به سرپرستی محمد شیوا، در بخش کوبه ای رشید کاکاوند از گروه افتتاح و بخش مقامی، رامین کلیایی به عنوان برتر معرفی شدند.

همچنین در بخش موسیقی ایرانی با سازبندی ایرانی، پنج نفر انتختب شدند که در بخش خوانندگی مهرداد جعفری از گروه رهام، سعید رفیعی از گروه مشتاق، در نوازندگی سجاد ترازی از گروه سپهر در تنبک، نیما بغدادی آهنگ ساز و تنظیم کننده، در موسیقی ایرانی مرضیه رسولی، در کوبه ای سهیل امیراحمدی از گروه هبوط، تندیس و لوح جشنواره و جایزه نقدی دریافت کردند.

IMG07480972

در مراسم اختتامیه اصغر جنابی هم در بخش کلاسیک به عنوان خواننده برتر شناخته شد، در موسیقی ایرانی با سازهای ایرانی مینا دریس سرپرست گروه یادداشت، مصطفی عبادی سرپرست گروه مشتاق، به عنوان برتر شناخته شدند.

در جشنواره ششم موسیقی استان قزوین گروه ونداد به سرپرستی مجید آدینه و گروه بیداد به سرپرستی جمال غلامی به طور مشترک اول شدند.       

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا