گوناگون

شناسایی و ایمن سازی 5 هزار نقطه بی دفاع شهری/ تهیه نقشه GIS نقاط بی دفاع شهری پایتخت

رضا جهانگیری فر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار کرد: در سالهای گذشته یکی از عوامل تاثیر گذار در جرایم اجتماعی نقاطی در فضای کالبدی شهر بوده که مامنی برای رفتارهای پرخطر محسوب می شده است به همین دلیل شناسایی و ایمن سازی این نقاط بی دفاع شهری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد:نقاط بی دفاع شهری، نقاطی هستند که امکان نظارت و دسترسی مناسب به آنها وجود ندارد که با همکاری مناطق شهرداری توانستیم در مرحله نخست 5 هزار نقطه ایمن را در شهر شناسایی کنیم.

معاون سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: پس از شناسایی این نقاط، گروه بندی و منطقه بندی این فضا ها صورت گرفت و نقشه GIS فضاهای بی دفاع پایتخت نیز تهیه شد تا بانک اطلاعاتی دقیق و جامع ای از این فضا ها در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: در این میان شهردای مناطق 22 گانه تهران موظف شدند تا با اقداماتی مانند ایجاد دسترسی، فراهم کردن روشنایی مناسب و… نسبت به ایمن سازی و بهسازی  این نقاط اقدام کنند.

جهانگیری خاطر نشان کرد: در مرحله نخست 5 هزار نقطه بی دفاع شهری شناسایی شده است اما شهرداریهای مناطق 22 گانه تهران موظف شده اند سایر این نقاط را شناسایی و نسبت به بهسازی آنان اقدام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: از مجموع 5 هزار نقطه بی دفاع شناسایی شده به طور حتم، بخش زیادی تا پایان سال ایمن سازی می شوند اما تعدادی از نقاط نیز هستند که نیاز به اقدامات اساسی و زمان بر تر دارند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا