گوناگون

شناسایی 3019 کارگاه جدید دارای کارگر در گلستان

مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان از شناسایی 3019 کارگاه جدید دارای کارگر در گلستان در هفت ماه امسال، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حیدری‌نژاد امروز یکشنبه یازدهم آبان ماه گفت: در این مدت 28 هزار و 827 مورد بازرسی از کارگاه‌های دارای کارگر استان و 8756 مورد بازرسی تحقیقی توسط بازرسان شعب اجرایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که عملکرد بازرسی کارگاه‌های تابعه اداره کل گلستان 29 درصد نسبت به نرم مصوب افزایش داشته است، افزود: واحدهای بازرسی در شعب تأمین اجتماعی باید دارای برنامه منظم کاری و عملیاتی باشند که در آن مقصد، هدف و استراتژی دستیابی به آن مشخص باشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان تصریح کرد: از مجموع 20 هزار کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای در استان، 14 هزار نفر تاکنون مشمول بیمه کارگران ساختمانی شده‌اند.

حیدری‌نژاد با بیان این که هر ساله بر اساس سهمیه استانی که توسط این سازمان اعلام می‌شود کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند، گفت: کارگرانی که دارای کارت مهارت باشند و همچنین آنانی که دارای کارت مهارت نیستند همگی مشمول بیمه سازمان تأمین اجتماعی خواهند بود.

وی افزود: کارگرانی که در یک پروژه ساختمانی مشغول کار هستند از ابتدای پروژه تا پایان آن مشمول بیمه حوادث آن پروژه قرار دارند ولی دارندگان کارت مهارت علاوه بر بیمه حوادث ناشی از کار و با پرداخت هفت درصد حق بیمه بازنشستگی، دارای سابقه بیمه‌ای و مشمول بازنشستگی می‌شوند.

حیدری‌نژاد در باره وضعیت شاخص‌های عملکرد اداره کل تأمین اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: تا تیر سال 93، جمع بیمه شدگان 239 هزار و 683 نفر و سهم بیمه شدگان اجباری 157 هزار و 501 نفر بوده و مجموع مستمری بگیران 28 هزار و 293 نفر و تعداد کارگاه‌های فعال 47 هزار و 363 است.

وی ادامه داد: بیش از 235 هزار و 729 مورد دفترچه درمانی بیمه شدگان و افراد تبعی آنان از سوی واحدهای اجرایی صادر و تجدید شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان یادآور شد: در سال گذشته 167 هزار و 107 مورد دفترچه درمانی تمدید و برای دو هزار و 620 مورد نیز دفترچه درمانی به صورت المثنی صادر شده است.

هم‌اینک 40 درصد از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان گلستان تحت پوشش تأمین اجتماعی بوده و از خدمات درمانی و بیمه‌ای این اداره کل بهره‌مند هستند.

تأمین اجتماعی گلستان از طریق 12 شعبه مادر، هفت شعبه اقماری و دو کارگزاری به بیمه شدگان تحت پوشش خدمات ارائه می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا