گوناگون

شهرداریهای مازندران مکلف به ساماندهی ومتمرکز کردن بازارروزهای سنتی شدند

81215958 5786476

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ ربیع فلاحˈ شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از معتمدین وپیشکسوتان اصناف مازندران که در تالاراریکه آریایی آمل برگزار شد، گفت: متاسفانه اکنون بازار روزهای سنتی در بسیاری از شهرهای استان با جانمایی بد وایجاد فضاهای نازیبا به یک معضل در شهرهای استان تبدیل شده که ضروری است، شهرداریها درجهت ساماندهی این بخش هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی اذعان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر به اصناف مختلف در استان کم کاری شده و در برنامه دولت تدبیر وامید این معضل باید در کمترین زمان برطرف شود.

استاندارمازندران با بیان اینکه 648 اتحادیه با 121 اتاق اصناف با بیش از 130 هزار واحد صنفی در استان فعال است، تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون بیش از 30 هزار واحد صنفی استان بدون اخذ پروانه صنفی فعالیت می کنند، که صاحبان این واحدها باید هرچه سریعتر نسبت به قانونی کردن فعالیت هایشان در بازار اقدام کنند.

فلاح، به کاهش 8/3 درصدی تورم در مازندران در ماه های منتهی به فروردین واردیبهشت اشاره کرد وگفت: هم اکنون میانگین کل تورم در کشور بیش از 25 درصد است واین وضعیت درمازندران 24درصد است.

وی، با بیان اینکه بازار مازندران با تنوع عرضه محصولات وکالاهای مختلف زمینه های آسان تری برای بازارکار فارغ التحصیلان دانشگاهی است، گفت : هم اکنون بیش از 250هزار نفر در بازارمازندران مشغول به کار هستند و ظرفیت های بالایی نیز در این بخش وجود دارد.

استاندار مازندران ، فرهنگ کار وتلاش وکسب روزی حلال را یکی از بزرگترین عبادتها دانست ویادآورشد: اصناف وبازار به عنوان قلب تپنده وشریان اقتصادی جامعه هستند که این تاثیرگذاری را در قبل وبعد ازانقلاب ونیز دوران دفاع مقدس و در زمان حاضر از خود دارند.

در این مراسم از 45 نفر از معتمدین وپیشکسوتان اصناف مازندران تجلیل شد.ک/3

7327/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا