گوناگون

شهردار اردبیل: خبرنگاران مشکلات معیشتی و صنفی دارند

شهردار اردبیل گفت: خبرنگاران مشکلات معیشتی و صنفی دارند و از مسوولان انتظار می‌رود نسبت به رفع مشکلات خبرنگاران استان تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، صدیف بدری، شهردار اردبیل در مراسم تجلیل از خبرنگاران که به همت شورای شهر و شهرداری اردبیل برگزار شد، افزود: خبرنگاران باید نسبت به اطلاع رسانی صحیح اقدام کرده و در مسیر توسعه محوری حرکت کنند. خبرنگاران، سفیران امید و آگاهی جامعه هستند.

شهردار اردبیل با یادآوری اینکه کار خبرنگار، تحلیل مسائل روز در حوزه‌های مختلف بوده و می‌تواند نقش بسزایی در توسعه کشور در ابعاد مختلف داشته باشد، ادامه داد: از مسوولان انتظار می‌رود نسبت به رفع

مشکلات خبرنگاران استان تدبیر کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمدرضا سرداری، رییس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با اشاره به اینکه خبرنگاران نباید قلم خود را تسلیم مادیات کنند، افزود: خبرنگاری شغل و حرفه محسوب نمی‌شود بلکه یک مسئولیت است چرا که اطلاع رسانی در قالب رسانه‌های نوشتاری و گویایی و در سایت‌های مجازی توانسته است خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران، گردانندگان مدار چرخش زندگی هستند، افزود: خبرنگاران به عنوان انتقال دهندگان اطلاعات به افزایش اطلاعات مردم کمک می‌کنند. خبرنگاران باید با اطلاع رسانی از وقایع روز، مردم را از مسائل روز دنیا آگاه کنند.

در ادامه زنجانی، فرماندار اردبیل با بیان اینکه امروز دیگر از ادبیات و الفاظ و سخنان کلیشه‌ای خبری نیست، خاطرنشان کرد: آنهایی که سعی می‌کردند حتی نقدها و بیان مطالبشان با کلمات خاص انجام شود امروز صاحبان قلم به راحتی می‌توانند مطالبشان را مطرح کرده و حتی برخی از نشریاتی که به خاطر فضای نگران‌کننده سابق فعالیت‌شان را تعطیل کرده بودند امروز در صحنه حاضر شده و سعی در بیان واقعیت‌ها دارند.

وی، فضای نشریات را فضای پرشور و نشاط و بدون محدودیت و فشار خاص و یا سلایق جناحی و حزبی دانست و گفت: با کاهش تنش‌های سیاسی و اجتماعی امروز قلم به دستان کوشا و فعال به راحتی می‌توانند فضای موجود را به نقد کشیده و با انصاف و عدالت در زمینه حقایق در میدان حاضر باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا